Löydä Moottori:
Moottorinosat varaosat

- Moottoriöljy
- Kierretulppa
- Vesipumppu + jakohihnasarja
- Moottorin kumityyny
- Tiivisteet
- Venttiilikopan tiiviste
- Kannentiiviste
- Kampiakselin tiiviste
- Imusarjan tiivisteet
- Egr venttiili
- Huohotin
- Ahdinletku
- Kannen pultit
- Öljypohjan tiiviste
- Öljytikku
- Jakoketju
- Kampiakselin hihnapyörä
- Öljypohja
- Venttiilinvarren kumit
- Polttoainesuutin
- Painemuunnin
- Hydraulinen venttiilinnostin
- Männänrenkaat
- Kaasuläppäkotelo
- Välijäähdytin
- Nokka akselin tiiviste
- Kiertokangen laakeri
- Pakoventtiili
- Tyhjäkäyntimoottori
- Nokka-akseli
- Imuventtiili
- Öljypumppu
- Jakoketjun kiristin
- Kaasuvaijeri
- Imusarja
- Hammaspyörä
- Mäntä
- Venttiilikoppa
- Kampiakseli
- Moottorilohko
Lisätiedot Moottorin osat
Moottori on mitä tahansa auton keskeinen osa. Ensisijaisesti käytetään bensiini-ja dieselmoottoreita. Muutama vuosi sitten syntyi hybridiauto, jossa on yhdistetty sähkökäyttö polttomoottorin kanssa. Se koostuu moottorin lohkosta ja monista yksittäisistä osista, jotka on yhdistetty sen kanssa. Yleensä moottorin käyttöikä ylittää koko auton käyttöaikaa. Siten koko moottorin vaihtoa tarvitaan vain harvoin. Useimmiten rikkoutuvat vain eri osat.
Polttoaineen polttamisella moottori muuntaa polttoaineen kemiallisen energian mekaaniseen. Nykyaikaisten autojen polttoaineen polttoprosessi suoritetaan elektronisen ohjausjärjestelmän avulla. Täten tehokkuus kasvaa. Jos moottorin teho vähenee, on välttämätöntä selvittää, mikä nimenomaa piste on tehon vähenemisen syynä. Kun moottori alkaa tehdä outoja ääniä, ota heti yhteyttä huoltokeskuksen kanssa. Muuten on olemassa riski, että vahinko vauriosta kasvaa ja sen mukana korjauskustannuksia. Jotkut vaurioituneet moottoriosat, esimerkiksi, kuluneet tiivisteet, vialliset venttiilikannet tai ruiskutusventtiilit voisivat aiheuttaa vuotoja. Jos kaasuläpän anturi tai kaasuläppä ei toimi kunnolla, ilma-polttoaineseos ei tule palotilaan optimaalisin määrin.
Auto-osat, sellaiset kuten pako-ja imuventtiilit, kampikammio, nokka-akseli hammaspyörä tai öljypumppu saattaa mennä rikki. Joskus täytyy myös vaihtaa sylinterikannen pultteja, öljypohja tai mittatikku. Moottorin korjaus on tehtävä vain ammattilaisten käsin, muuten viallinen korjaus voi aiheuttaa vahinkoa.
Suosituimmat tuotteet: Moottorinosat auton osat

- Viskositeettiluokka SAE: 5W-40
- Tilavuus (litra): 4
- Öljy: Täysisynteetinen öljy
- Erittely: API SN, ACEA C3, API CF
- Valmistajan hyväksymä: VW 505 01, MB 226.5, Fiat 9.55535-S2, VW 502 00, MB 229.31, DEXOS 2, Ford WSS-M2C917-A, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00, MB 229.51
- Tuotelinja: EDGE
- Versio: Turbo Diesel
- Pakkaustyyppi: Kanisteri
- Tila: Täysin
- Viskositeettiluokka SAE: 5W-30
- Tilavuus (litra): 5
- Öljy: Synteettinen öljy
- Erittely: ACEA C4
- Valmistajan hyväksymä: Renault RN0720
- Tuotelinja: Evolution
- Versio: Full-Tech FE
- API-määrittely: SH

- Viskositeettiluokka SAE: 5W-30
- Tilavuus (litra): 1
- Öljy: Synteettinen öljy
- Erittely: ACEA C3
- Valmistajan hyväksymä: MB 229.31, VW 504 00, Porsche C30, MB 229.51, VW 507 00
- Tuotelinja: EDGE
- Versio: LL
- Pakkaustyyppi: Pullo
- Tila: Täysin

- Viskositeettiluokka SAE: 5W-30
- Tilavuus (litra): 4
- Öljy: Synteettinen öljy
- Erittely: ACEA C3
- Valmistajan hyväksymä: MB 229.31, VW 504 00, Porsche C30, MB 229.51, VW 507 00
- Tuotelinja: EDGE
- Versio: LL
- Pakkaustyyppi: Kanisteri
- Tila: Täysin
- Materiaali: CuSn (kupari-tina), Kupari
- Sisäläpimitta [mm]: 10
- Paksuus [mm]: 1
- Muoto: A-muoto
- DIN / ISO: 7603
- Läpimitta [mm]: 13,5
- Tila: Täysin

- Viskositeettiluokka SAE: 5W-40
- Tilavuus (litra): 5
- Erittely: API SM, ACEA A3/B3, API CF, ACEA A3/B4
- Valmistajan hyväksymä: MB 229.3, BMW Longlife-01, VW 502 00, VW 505 00
- Tuotelinja: GTX
- Versio: A3/B4
- Pakkaustyyppi: Kanisteri
- Tila: Täysin

- Viskositeettiluokka SAE: 5W-30
- Tilavuus (litra): 5
- Öljy: Synteettinen öljy
- Erittely: API SN, API CF, ACEA C3
- Valmistajan hyväksymä: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, BMW Longlife-04, DEXOS 2, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
- Tuotelinja: DEXOS2™
- Versio: SUPER SYNTHETIC
- API-määrittely: SB, SC, SG

- Viskositeettiluokka SAE: 5W-30
- Tilavuus (litra): 5
- Öljy: Synteettinen öljy
- Erittely: ACEA C3, API SN, API CF
- Valmistajan hyväksymä: VW 505 01, DEXOS 2, VW 502 00, MB 229.31, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00, MB 229.51
- Tuotelinja: EDGE
- Versio: C3
- Pakkaustyyppi: Kanisteri
- Tila: Täysin

- Viskositeettiluokka SAE: 10W-40
- ACEA-määrittely: Aktivointi katkaisijasta
- Tilavuus (litra): 5
- Öljy: Osasynteettinen öljy
- Erittely: API SN, ACEA A3/B3, API CF, ACEA A3/B4
- Valmistajan hyväksymä: MB 229.1, VW 501 01, Fiat 9.55535-G2, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00
- Tuotelinja: Evolution
- Versio: 700 STI
- Pakkaustyyppi: Pullo
- API-määrittely: CF, ilman sisäänrakennettua öljylämpötilan sensoria
- Tila: Täysin

- Viskositeettiluokka SAE: 5W-40
- Tilavuus (litra): 4
- Öljy: Synteettinen öljy
- Erittely: API SN, ACEA C3, API CF
- Valmistajan hyväksymä: MB 229.31, Fiat 9.55535-S2, VW 502 00, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00, BMW Longlife-04
- Tuotelinja: Magnatec
- Versio: C3
- Pakkaustyyppi: Kanisteri
- Tila: Täysin

- Viskositeettiluokka SAE: 5W-40
- Tilavuus (litra): 5
- Öljy: Täysisynteetinen öljy
- Erittely: API SN, ACEA C3, API CF
- Valmistajan hyväksymä: VW 505 01, MB 226.5, Fiat 9.55535-S2, Ford WSS-M2C917-A, VW 502 00, MB 229.31, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00, MB 229.51
- Tuotelinja: EDGE
- Versio: Turbo Diesel
- Pakkaustyyppi: Kanisteri
- Tila: Täysin

- Viskositeettiluokka SAE: 5W-30
- Tilavuus (litra): 1
- Erittely: API SN, ACEA C3
- Valmistajan hyväksymä: MB 229.51, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, Porsche C30
- Tuotelinja: O.E.M. Line
- Versio: 6719 LONGLIFE
- Pakkaustyyppi: Kanisteri
- API-määrittely: SG