Löydä Pakoventtiili :
Pakoventtiili
- Auton Moottoriöljy
- Auton Vesipumppu + jakohihnasarja
- Auton Polttoainesuutin
- Auton Jakoketju
- Auton Kannentiiviste
- Auton Egr venttiili
- Auton Moottorin kumityyny
- Auton Kaasuläppäkotelo
- Auton Sylinterikansi
- Auton Venttiilikopan tiiviste
- Auton Huohotin
- Auton Venttiilikoppa
- Auton Kampiakselin hihnapyörä
- Auton Männänrenkaat
- Auton Imusarja
- Auton Nokka-akseli
- Auton Ahtoputki
- Auton Kannen pultit
- Auton Painemuunnin
- Auton Välijäähdytin
- Auton Mäntä
- Auton Imusarjan tiivisteet
- Auton Hydraulinen venttiilinnostin
- Auton Kiertokangen laakeri
- Auton Öljypumppu
- Auton Kampiakselin tiiviste
- Auton Öljypohja
- Auton Öljytason anturi
- Auton Kampiakseli
- Auton Imuventtiili
- Auton Vaihdelaatikon tukikumit
- Auton Öljypohjan tiiviste
- Auton Jakoketjun kiristin
- Auton Tyhjäkäyntimoottori
- Auton Venttiilinvarren kumit
- Auton Kierretulppa
- Auton Öljytikku
- Auton Nokka akselin tiiviste
- Auton Öljykorkki
- Auton Öljytulpan tiiviste
- Auton Kaasuvaijeri
- Auton Moottorilohko
- Auton Hammaspyörä
- Auton Tiivisteet
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Pakoventtiili
- MERCEDES-BENZ
- E-sarja Pakoventtiili
- C-sarja Pakoventtiili
- Pakoventtiili SPRINTER
- NISSAN
- Pakoventtiili — QASHQAI
- PRIMERA
- ALMERA
- PEUGEOT
- Pakoventtiili — 307
- 308
- 206
- HONDA
- Pakoventtiili — CR-V
- CIVIC
- ACCORD
Lisätiedot Pakoventtiili
Mäntämoottorin venttileineen johtamiseksi samoin kuin kaasun-vaihdossa ilman tulemiseksi ja pakokaasujen purkamiseksi käynnistetään mekanismi, jota kutsutaan venttiilikoneisto tai venttiilien käyttölaite. Yksi näistä ns. pakoventtiili paisuntatahdin jälkeen avaa kanavia palaneiden kaasujen vapauttamiseksi. Korkean lämpötilan ja pakokaasujen aiheuttaman korroosion kestämiseksi pakoventtiili optimaaliselle lämmönsiirrolle usein on ontto ja täynnä natriumin nestettä. Lämpö siirtyy kahvalle natriumin ja tärinän välityksellä.
Lähes kaikilla nelitahtisilla moottoreilla on mäntämoottori. Kaksitahtimoottoreissa ei käytetä venttiileitä, vaan pääasiassa pyöriviä luisteja ja mäntiä ja yksinomaan wankelmoottoreissa kaasujakelun suorittamiseksi. Poikkeuksena ovat kaksitahtisia dieselmoottoreita, joissa on ohjattu laskuventtiili. Venttiileitä avaa kampiakseleja, joita ohjaavat nokka-akselit. Ne sulkeutuvat paineilman, oman mekaniikan tai kierrejousien avulla. Moottoreita eroavata toinen toisista nokka-akselien ja venttiileiden sijainnilla. Esimerkiksi ns. IOE moottorit käyttävät asennettuja venttiileitä laskuun.
Muut tyypit käyttävät SV moottoreita (sivuventtiilit) OHV moottoreita venttilit ovat ripustettu sylinterinkanteen. Yleisin tyyppi on OHC moottori, jossa on yksi nokka-akseli ja venttiilit sylinterikannessa. Tässä tapauksessa nokka-akseli sijaitsevat liitoksen pinnan ja sylinterilohkon sen kanteineen välillä. Jos tarvitset pakoventtiilin samoin imuventtiilin, venttiilisuuttimen ja paisuntaventtiilin tietyölle automerkille, esimerkiksi Fordille, voit helposti löytää sen valikoimastamme valmistusnumeron mukaan.
Mitä sinun pitää tietää pakoventtiilin vaihdosta: käyttöiän rajat, yleiset viat ja niiden merkit, sekä vinkit ja suositukset
Pakoventtiilille ei ole tarkkaa käyttöiän rajaa. Osa toimintakunto riippuu käytetyn öljyn laadusta ja siitä käytetäänkö asianmukaisen oktaaniluvun polttoainetta. Pakokaasujen pakoventtiilin vaihtaminen on tarpeen jos se palaa tai jos siihen tulee säröjä tai halkeamia.
Pakoventtiilin viat ilmenevät moottorin epävakaana käyntinä ja meluna, auton nykimisenä kaasupoljinta painettaessa, tai moottorin tehon häviämisenä jne.
Osan kunnon tarkka diagnostiikka voidaan tehdä asiantuntijoiden toimesta huoltokorjaamolla. Sylinterin kansi pitää poistaa – se on varsin työläs prosessi, joka vaatii moottorin korjaustaitoa. Auton huoltokorjaamon työntekijät tarkistavat sylinterit painemittarin avulla ja määrittävät, mikä venttiileistä on hajonnut.
On suositeltavaa jättää myös poltetun seoksen pakoventtiilin vaihtaminen huoltokorjaamon tehtäväksi. Virheellinen moottori kokoaminen voi johtaa sen kalliiseen korjaamiseen tai kokonaan vaihtamiseen. Uusien venttiilin stefa, holkkien tai kantojen vaihtaminen voi olla tarpeen yhdessä pakoventtiilien vaihtamisen kanssa – päätös tehdään auton huoltokorjaamolla asiantuntijan silmämääräisen tarkistuksen jälkeen.
Suosituimmat tuotteet: Pakoventtiili
- Pituus (mm): 100,500
- Materiaali: Bimetalli
- Venttiililautasen läpimitta [mm]: 26,000
- Venttiilinvarren läpimitta [mm]: 6,000
- venttiiliistukan kulma [astetta]: 45
- Venttiililautasmateriaali: Kromi-nikkeli-magnesiumteräs
- Venttiilivarsimateriaali: Kromi-siliciumteräs
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 106,8
- Venttiililautasen läpimitta [mm]: 29,9
- Venttiilinvarren läpimitta [mm]: 6
- venttiiliistukan kulma [astetta]: 45
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 107,7
- Venttiililautasen läpimitta [mm]: 28
- Venttiilinvarren läpimitta [mm]: 5,5
- venttiiliistukan kulma [astetta]: 45
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 100,5
- Venttiililautasen läpimitta [mm]: 26
- Venttiilinvarren läpimitta [mm]: 6
- venttiiliistukan kulma [astetta]: 45
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 99,2
- Venttiililautasen läpimitta [mm]: 28
- Venttiilinvarren läpimitta [mm]: 6
- venttiiliistukan kulma [astetta]: 45
- Tila: Täysin
- Venttiililautasen läpimitta [mm]: 24,2
- Ventiilivarren pituus [mm]: 5
- venttiiliistukan kulma [astetta]: 45
- Pituus (mm): 93
- Materiaali: Kromi-mangani-nikkeliteräs
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Venttiilivarsi nitrattu
- Asennuspuoli: Poistopuoli
- Tila: Täysin
- Venttiililautasen läpimitta [mm]: 23,5
- Venttiilinvarren läpimitta [mm]: 5,5
- Pituus (mm): 101,7
- Materiaali: Bimetalli
- venttiiliistukan kulma [astetta]: 30
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Venttilivarren pää karkaistu
- Venttiililautasmateriaali: Bimetalli
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 100,5
- Venttiilinvarren läpimitta [mm]: 6
- Venttiililautasen läpimitta [mm]: 26
- venttiiliistukan kulma [astetta]: 45
- Materiaali: Bimetalli
- Venttiilivarsimateriaali: Kromi-siliciumteräs
- Asennuspuoli: Poistopuoli
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 110,7
- Venttiililautasen läpimitta [mm]: 32,6
- Venttiilinvarren läpimitta [mm]: 7
- venttiiliistukan kulma [astetta]: 45
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 107,8
- Venttiililautasen läpimitta [mm]: 33,6
- Venttiilinvarren läpimitta [mm]: 7
- venttiiliistukan kulma [astetta]: 45
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 112,5
- Venttiililautasen läpimitta [mm]: 29,2
- Venttiilinvarren läpimitta [mm]: 7
- venttiiliistukan kulma [astetta]: 45
- Tila: Täysin