Löydä Polttoainesuutin:
Polttoainesuutin

- Moottoriöljy
- Kierretulppa
- Vesipumppu + jakohihnasarja
- Moottorin kumityyny
- Tiivisteet
- Venttiilikopan tiiviste
- Kannentiiviste
- Kampiakselin tiiviste
- Imusarjan tiivisteet
- Egr venttiili
- Huohotin
- Ahdinletku
- Kannen pultit
- Öljypohjan tiiviste
- Öljytikku
- Jakoketju
- Kampiakselin hihnapyörä
- Öljypohja
- Venttiilinvarren kumit
- Painemuunnin
- Hydraulinen venttiilinnostin
- Männänrenkaat
- Kaasuläppäkotelo
- Välijäähdytin
- Nokka akselin tiiviste
- Kiertokangen laakeri
- Pakoventtiili
- Tyhjäkäyntimoottori
- Nokka-akseli
- Imuventtiili
- Öljypumppu
- Jakoketjun kiristin
- Kaasuvaijeri
- Imusarja
- Hammaspyörä
- Mäntä
- Venttiilikoppa
- Kampiakseli
- Moottorilohko
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Suuttimet
Lisätiedot Pumppusuutin
Polttoaineen syöttämiseksi moottorin polttokammioon käytetään polttoaineen suihkutuksen suutimia. Polttoaineen suihkutussuutin on imuputken alla. Nykyään dieselmoottoreissa käytetään suihkutusjärjestelmä tyyppiä Common Rail. Vanhemmissa dieselmoottoriautomalleissa polttoaineen suihkutuksen johdosta vastasivat hydrauliset järjestelmät. Polttomoottoreissa sitä tekevät sähköisesti ohjatut magneettiventtiilit. Tarkka suihkutus ratkaisee kaikki ongelmat, kun kysymys on tulee moottorin tehon optimaalisesta käytöstä.
Jos suuttimet toimivat viallisesti, se vaikuttaa polttoon. Useimmissa tapauksissa ongelmana on se, että polttoainetta suihkutetaan epätasaisesti. Moottorissa syntyy nakuttaminen. Tässä tapauksessa moottori polttaa ison määrän suihkuttamaa polttoainetta. Muut ongelmat johtuvat suihkutussuunnan virheellisestä asennuksesta. Jos polttoaineen suihkutussuuttimia on suunnattu sylinterin seinämään, öljykalvo palaa ja syntyy niin sanottuja "ruostetahroja". Sen lisäksi se voi aiheuttaa ylikuumenemista, mitä johtaa männän polttamiseen.
Jos on ongelmia palamisessa, kuljettaja yleensä kuulee outoja ääniä moottorista. Se on aina syy testata moottori ja erityisesti ruiskutussuuttimia. Vanhemmissa automalleissa itse autoilija voi tehdä tarkastuksen. Nykyaikaisissa elektroniikkaa suurella määrällä varustetuissa malleissa tuskinpa se onnistuu. Etsitkö laturin, pääjarrusylinterin, takavalo, moniurahihnan, ilmastoinnin kompressori, tavaratila, kiertokanki tai muita varaosia? Käyttämällä "haku"-painiketta verkkokaupassamme löydät tarvittavia varaosia. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita.
Mitä sinun tulee tietää moottorin polttoaineruiskujen vaihtamisesta: käyttöikä, yleiset viat ja niiden merkit, vinkit ja suositukset
Moottorin polttoaineruiskuille ei ole määritelty tiettyä käyttöikää. Osan kunto kannattaa kuitenkin tarkistaa 100 000–150 000 ajokilometrin välein. Moottorin polttoaineruiskun käyttöikä riippuu käytetyn polttoaineen laadusta.
Yleisimpiä vikoja, jotka vaativat osan vaihtamisen, ovat liiallinen kireys tai läpivientieristimen neulan jumiutuminen, ruiskusuuttimen aukkojen tukkeutuminen tai yksikön rungon halkeamat.
Osan viasta kielii vaivalloinen moottorin käynnistyminen tai sen tehon heikkeneminen sekä lisääntynyt savuneritys pakoputkesta, polttoaineen kulutuksen kasvu ja työntövoiman vähentyminen.
Osan tarkistus suoritetaan korjaamolla koneistetulla diagnostiikalla tai erityisellä säätöalustalla. Myös moottorin polttoaineruiskujen vaihtoa varten sinun tulee viedä auto korjaamolle, sillä työssä piilee tulipalovaara. Ennen asennusta polttoainejärjestelmän paine puretaan ja moottorin polttoaineruiskut irrotetaan.
Pääsääntöisesti moottorin polttoaineruiskujen vaihtoon kuuluu uusien läpivientieristimien ja tiivisterenkaiden asennus. On myös suositeltavaa vaihtaa polttoainesuodatin ja tarkistaa polttoaineen syöttöletkujen, kuristusventtiilin ja polttoainesäiliön kunto.
Suosituimmat tuotteet: Polttoainesuutin bensiini ja diesel

- Polttoainejärjestelmä: Bensiiniruiskutus
- Tila: Täysin

- Polttoainejärjestelmä: Bensiiniruiskutus
- Staattinen läpivirtaus 3 baaria, medium n-heptaani [g/min.]: 670
- Vastus [Ohm]: 12
- Tila: Täysin

- Lisätarvike/lisätieto: Tiivisteillä
- Suositellun tarvikkeen tuotenumero: A2C59514036
- Huomioi ajoneuvovalmistajan vaatimukset
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Ohjain/ohjelma tulee "kouluttaa"/päivittää
- Vertaa vanhaa osaa uuteen (erit. alkuperäisvar. nroa)
- Tila: Täysin
- Polttoainejärjestelmä: Bensiiniruiskutus
- Staattinen läpivirtaus 3 baaria, medium n-heptaani [g/min.]: 310,1
- Vastus [Ohm]: 12
- Tila: Täysin

- Polttoainejärjestelmä: Bensiiniruiskutus
- Staattinen läpivirtaus 3 baaria, medium n-heptaani [g/min.]: 237
- Vastus [Ohm]: 15,95
- Tila: Täysin

- Vaihto-osa
- Polttoainejärjestelmä: Yhteispaineruiskutus
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Tiivisterenkaalla
- Tila: Uudelleenvalmistettu
- Polttoainejärjestelmä: Bensiiniruiskutus
- Tila: Täysin
- Polttoainejärjestelmä: Bensiiniruiskutus
- Lisätarvike/lisätieto: Tarvikkeilla
- Tila: Täysin

- Polttoainejärjestelmä: Suoraruiskutus
- Polttoaine: Bensiini
- Tila: Täysin

- Polttoaine: Diesel
- Suositellun tarvikkeen tuotenumero: X11-800-001-002Z, X11-800-002-002Z
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Ohjain/ohjelma tulee "kouluttaa"/päivittää
- Huomioi ajoneuvovalmistajan vaatimukset
- Vertaa vanhaa osaa uuteen (erit. alkuperäisvar. nroa)
- Tila: Täysin

- Polttoaine: Diesel
- Lisätarvike/lisätieto: Tiivisteillä
- Suositellun tarvikkeen tuotenumero: A2C59516873, 2802002039180
- Huomioi ajoneuvovalmistajan vaatimukset
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Ohjain/ohjelma tulee "kouluttaa"/päivittää
- Vertaa vanhaa osaa uuteen (erit. alkuperäisvar. nroa)
- Tila: Täysin

- Polttoainejärjestelmä: Bensiiniruiskutus
- Staattinen läpivirtaus 3 baaria, medium n-heptaani [g/min.]: 116,5
- Vastus [Ohm]: 15,95
- Tila: Täysin