Löydä Vesipumppu + jakohihnasarja :
Vesipumppu + jakohihnasarja
- Auton Moottoriöljy
- Auton Polttoainesuutin
- Auton Jakoketju
- Auton Kannentiiviste
- Auton Egr venttiili
- Auton Moottorin kumityyny
- Auton Kaasuläppäkotelo
- Auton Sylinterikansi
- Auton Venttiilikopan tiiviste
- Auton Huohotin
- Auton Venttiilikoppa
- Auton Kampiakselin hihnapyörä
- Auton Männänrenkaat
- Auton Imusarja
- Auton Nokka-akseli
- Auton Ahtoputki
- Auton Kannen pultit
- Auton Painemuunnin
- Auton Välijäähdytin
- Auton Mäntä
- Auton Imusarjan tiivisteet
- Auton Hydraulinen venttiilinnostin
- Auton Kiertokangen laakeri
- Auton Öljypumppu
- Auton Kampiakselin tiiviste
- Auton Öljypohja
- Auton Pakoventtiili
- Auton Öljytason anturi
- Auton Kampiakseli
- Auton Imuventtiili
- Auton Vaihdelaatikon tukikumit
- Auton Öljypohjan tiiviste
- Auton Jakoketjun kiristin
- Auton Tyhjäkäyntimoottori
- Auton Venttiilinvarren kumit
- Auton Kierretulppa
- Auton Öljytikku
- Auton Nokka akselin tiiviste
- Auton Öljykorkki
- Auton Öljytulpan tiiviste
- Auton Kaasuvaijeri
- Auton Moottorilohko
- Auton Hammaspyörä
- Auton Tiivisteet
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Jakohihna ja vesipumppu
- MERCEDES-BENZ
- E-sarja Vesipumppu + jakohihnasarja
- C-sarja Vesipumppu + jakohihnasarja
- Jakohihna ja vesipumppu SPRINTER
- VW
- GOLF Vesipumppu + jakohihnasarja
- PASSAT Vesipumppu + jakohihnasarja
- Jakohihna ja vesipumppu TRANSPORTER
- BMW
- 3-sarja Vesipumppu + jakohihnasarja
- 5-sarja Vesipumppu + jakohihnasarja
- Jakohihna ja vesipumppu X5
- PEUGEOT
- Vesipumppu + jakohihnasarja — 307
- 308
- 206
Lisätiedot Vesipumppu + jakohihnasarja
Vesipumppu on osa nesteen kiertopiirin osa. Yleisesti vesipumpun vian syynä on sen kuluminen. Pitkäaikaisesta mekaanisesta kuormituksesta voisivat syntyä vuotoja. Sen lisäksi vesipumppu voi kokonaan mennä rikki. Jos löydät auton alla jäähdytysnestettä, se osoittaa vuotoa jäähdytysvesikierrossa. Etsimässä halkeaman on tarkastettava huolellisesti myös vesipumppu. Jos pumppu ei ole täysin rikkoutunut, joka tapauksessa sen on vaihdettava. Kuitenkin joskus viallisina ovat yhdistävien elementtien tiivisteet. Sitten täytyy vain vaihtaa tiiviste.
Ennen vesipumpun poistamista on tyhjentävä jäähdytysnestettä. Sitä ei voi käyttää enää varaosan vaihdon jälkeen, sen on hävitettävä ongelmajätteenä. Vanhan vesipumppu poistamisen jälkeen on puhdistettava koko ympäröivän alueen. Erityisesti on olla varovaisen, jotta täysin poistaa ruostetta ja kuonaa. Lopuksi asennetaan uusi pumppu ja yhdistetään uuteen hihnaan. Useimmissa tapauksissa on järkevää uudistaa käyttöhihnakin.
Lopuksi täytetään uutta jäähdytysnestettä. Sitten on päästävä ilmaa pois jäähdytysilman kiertopiiristä. Vesipumpun asennuksen pitäisi tehdä valmistajan standardien mukaan. Virheellinen asennus voi aiheuttaa koko jäähdytys järjestelmän väärää toimintaa. Sen lisäksi, riippuen olosuhteista voi syntyä lisävirheitä vesipumpun virheellisen asennuksen takia. Siksi, jos olet epävarma, jätä pumpun asennus asiantuntijoille. Ovatko viallisia autossasi myös tuuletin, ilmansuodattimen pohja, moottoripelti, imusylinteri, pysäköintianturit (APS), raidetanko, pyöräjarrusylinteri, takavalaisin tai muut osat? Voit helposti löytää ja tilata verkkokaupastamme kaikki tarvittavat varaosat autollesi.
Mitä sinun pitää tietää jakohihnan ja vesipumpun sarjojen vaihdosta: käyttöiän rajat, yleiset viat ja niiden merkit, sekä vinkit ja suositukset
Auton jakohihnan keskimääräinen käyttöikä on 100 000-120 000 kilometriä. Pääsääntöisesti vesipumppu vaihdetaan jakohihnan vaihdon yhteydessä.
Jakohihnan yleisiä vikoja ovat kuluminen ja venyminen sekä mekaaniset vauriot: murtumat, tukikudosten irtoaminen ja katkeaminen. Vesipumppu hajoaa, koska se jumittuu, siihen tulee mekaanisia vaurioita, sen tiivisteet kuluvat tai se korroosioituu.
Seuraavat merkit viittaavat siihen, että jakohihna täytyy vaihtaa: moottorin käynnistyksessä on ongelmia, kampiakselin alueelta kuuluu melua, moottorin tärinä lisääntyy ja pakokaasut ovat harmaita. Vesipumpun vikojen myötä jäähdytysnesteen kulutus lisääntyy, moottori ylikuumenee, pakkasnesteen vahva haju tuntuu matkustamossa ja pumpusta tuleva melun lisääntyy moottorin käydessä.
Komponenttien diagnostiikka vaatiin niiden tutkimista ja se suositellaan huoltokorjaamolla tehtäväksi. Jotta jakohihnan kunto voidaan tarkistaa, sinun pitää poistaa sen suojakotelo, tarkistaa kireys ja arvioida komponenttien kunto silmämääräisesti. Hammashihna on vaihdettava, jos hihna taipuma on suurempi kuin valmistajan määrittämä arvo tai jos hampaat ovat kuluneet, pinnoite irtoaa, tai hihnan pinnalla havaitaan halkeamia ja öljyn jälkiä. Kun olet poistanut jakohihnan suojakotelon voit arvioida visuaalisesti myös vesipumpun kunnon. Jos sen rungossa on pakkasnesteen tahroja, taljapyörät heiluvat ja siinä on näkyvää ruostetta, komponentti pitää vaihtaa.
Jakohihnan, sen kiristimen ja vesipumpun sarjan vaihtaminen vaatii erityistä osaamista ja välineitä, ja siksi se on suositeltavaa tehdä huoltokorjaamolla. Näin siksi, että venttiilikansi, laturin hihna ja hydraulinen ohjaustehostin pitää ehkä purkaa. Tämän jälkeen sinun pitää asentaa nokka-akselin väkipyörä tiettyyn asentoon säätö merkintöjen mukaisesti.
Pääsääntöisesti jakohihnalla ja laturin hihnoilla on käytännössä sama käyttöikä. Siksi ennen jakohihnan vaihtoa on suositeltavaa ostaa kiilahihna sarja, jotta ne voidaan tarvittaessa vaihtaa.
Suosituimmat tuotteet: Vesipumppu + jakohihnasarja
- Lisätarvike / lisätieto: Vesipumpulla
- Leveys 1 (mm): 25
- Hampaita 1: 160
- Huomioi huolto-ohjeet
- Huomioi asennusohje
- Tila: Täysin
- Hammasluku: 141
- Leveys (mm): 25,4
- Pakkauskorkeus [cm]: 18,7
- Pakkauspituus [cm]: 19,5
- Pakkausleveys [cm]: 18,2
- Paino [kg]: 1,547
- Lisäksi tarvittavat tuotteet (tuotenumero): MS08
- Tila: Täysin
- Hammasluku: 120
- Lisätarvike / lisätieto: Tiivisteillä
- Suositellun erikoistyökalun tuotenumero: VKN 1000
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: pinnaruuveilla
- Hihna: Pyöristetyllä hammasprofiililla
- Materiaali vesipumpun siipipyörä: Muovi
- Hihnaleveys [mm]: 30
- Tila: Täysin
- Hammasluku: 119
- Ruuvien määrä: 1
- Materiaali vesipumpun siipipyörä: Muovi
- Hihnaleveys [mm]: 27
- Tila: Täysin
- Hammasluku: 137
- Lisätarvike / lisätieto: Tiivisteillä
- Suositellun erikoistyökalun tuotenumero: VKN 1005
- Hihna: Pyöristetyllä hammasprofiililla
- Ruuvien määrä: 1
- Materiaali vesipumpun siipipyörä: Muovi
- Hihnaleveys [mm]: 25
- Tila: Täysin
- lisätieto: G-Force Redline™ CVT Belt
- Lisätarvike / lisätieto: Vesipumpulla
- Huomioi tekniset tiedot
- Tila: Täysin
- Lisätarvike / lisätieto: Vesipumpulla
- Leveys 1 (mm): 25,4
- Hampaita 1: 141
- Huomioi huolto-ohjeet
- Tila: Täysin
- lisätieto: G-Force Redline™ CVT Belt
- Lisätarvike / lisätieto: Vesipumpulla
- Huomioi tekniset tiedot
- Tila: Täysin
- Hammasluku: 160
- Leveys (mm): 25
- Lisätarvike / lisätieto: nokka-akselin pultit
- Pakkauskorkeus [cm]: 18,7
- Pakkauspituus [cm]: 19,5
- Pakkausleveys [cm]: 18,2
- Paino [kg]: 2,622
- Tila: Täysin
- Hammasluku: 160
- Lisätarvike / lisätieto: Tiivisteillä
- Suositellun erikoistyökalun tuotenumero: VKN 1000
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: pinnaruuveilla
- Ruuvien määrä: 2
- Materiaali vesipumpun siipipyörä: Muovi
- Hihnaleveys [mm]: 25
- Tila: Täysin
- lisätieto: G-Force Redline™ CVT Belt
- Lisätarvike / lisätieto: Vesipumpulla
- Huomioi tekniset tiedot
- Tila: Täysin
- Hammasluku: 123
- Leveys (mm): 27
- Lisätarvike / lisätieto: Vesipumpulla
- Hihna: Pyöristetyllä hammasprofiililla
- Paino [kg]: 1,17
- Materiaali vesipumpun siipipyörä: Metalli
- Tila: Täysin