Löydä auton Lämmityslaite / tuuletus:
Sisäilmanvaihtojärjestelmä varaosat
Lämmitys Osat
- Auton Jäähdytin
- Auton Vesipumppu
- Auton Termostaatti
- Auton Jäähdyttimen tuuletin
- Auton Paisuntasäiliö
- Auton Lämmityslaitteen puhaltimen vastus
- Auton Lämmityslaitteen kenno
- Auton Öljynjäähdytin
- Auton Tuulettimen kytkin
- Auton Jäähdytysneste
- Auton Jäähdytysnesteen laippa
- Auton Lämpökytkin jäähdyttimen puhallin
- Auton Paisuntasäiliön korkki
- Auton Jäähdyttimen korkki
Lisätiedot Lämmitys
Polttomoottorin jäähdytysjärjestelmä on tarpeen estämään korkeiden lämpötilojen aiheuttamia vaurioita ja vikoja. Lähes kaikissa autoissa käytetään nestejäähdytystä. Jäähdytysnesteenä käytetään pakkasnesteen ja veden sekoitus. Se auttaa välttämään sen jäätymistä alhaisissa ulkolämpötiloissa. Vesijäähdytin on edessä ja koostuu pääasiassa alumiinista, vanhoissa autoissa - messingistä. Ilmavirta jäähdyttää nestettä. Liikkumattomassa ja alhaisen nopeuden tilassa ilmavirtaa huoltaa puhallin.
Vesipumppu pumppaa jäähdytysneste jäähdytyspiiriin. Moottorin jäähdytysjärjestelmä säätyy termostaatilla, joka ohjaa venttiiliä. Kun lämpötila ylittää tietty raja-arvo (noin 75 ° C), venttiili avautuu. Jos sitä ei ole riitä ja lämpötila saavuttaa seuraavaa raja-arvoa (90 ° C), käynnistyy puhallin. Jäähdytysnesteen paisunnan säätämiseksi kasvavassa lämpötilassa järjestelmässä käytetään paisuntasäiliö. Jäähdytysjärjestelmän vauriot vaikuttavat usein jäähdytysnesteen tiheyteen. Jos auton alla löydettiin kylmänesteen tahroja, on etsittävä vuotoja. Jos lämpötila nousee punaiseen merkkiin, auton on heti pysäytettävä vaurioiden välttämiseksi moottorissa. Liikkumista voidaan jatkaa vain, jos lämpötila laskee.
Moottorin lämpöä käytetään myös ajoneuvon lämmitykseksi. Lämmönvaihtimen avulla lämpöä käytetään ilman lämmittämiseen. Sisäpuhallin tuottaa lämmitetty ilma matkustamoon. Lämmitysjärjestelmä toimii erityisen nopeasti käytettäessä ilmankiertoa. Sitten ilma kulkee ulos matkustamosta samalla tavalla lämmönvaihtimen läpi. Koska tällä sekundääri-ilmalla on lämpötilan kuumempi kuin ulkoilmalla, lämmitysprosessi nopeutuu.
Suosituimmat tuotteet: Sisäilmanvaihtojärjestelmä auton osat
- Avauslämpötila [°C]: 87
- Läpimitta 1 [mm]: 54
- Tila: Täysin
- Avauslämpötila [°C]: 89
- Lisätarvike / lisätieto: Tiivisteillä
- Tila: Täysin
- Avauslämpötila [°C]: 87
- Lisätarvike / lisätieto: Lämpöanturilla, Tiivisteillä
- Kotelomalli: Kopalla
- Materiaali: Alumiini
- Tila: Täysin
- Avauslämpötila [°C]: 88
- Lisätarvike / lisätieto: Tiivisteillä
- Kotelomalli: Muovikotelo
- Tila: Täysin
- Avauslämpötila [°C]: 83
- Kotelomalli: Muovikotelo
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Anturilla
- Tila: Täysin
- Hammasluku: 23
- Hihnapyörät: Hihnapyörällä
- Impellerdiameter [mm]: 62
- Hihnapyörä-Ø[mm]: 57,2
- Leveys (mm): 22
- Korkeus (mm): 96,5
- Tila: Täysin
- Materiaali vesipumpun siipipyörä: Metalli
- Hammasluku: 19
- Vesipumpputyyppi: Hammashihnavedolle
- Lisätarvike / lisätieto: Tiivisteillä
- Kotelomateriaali: Ruostumaton teräs
- Kemialliset ominaisuudet: lämpötilankestävä
- Tila: Täysin
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: ilman kantta
- Lisätarvike / lisätieto: Tiivisteillä
- Siipi-/lapamäärä: 8
- Materiaali: Alumiinivalu
- Tila: Täysin
- Hammasluku: 20
- Hihnapyörät: Hihnapyörällä
- Vesipumpputyyppi: Hammashihnavedolle
- Käyttö: Mekaaninen
- Impellerdiameter [mm]: 60
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: ilman kantta
- Lisätarvike / lisätieto: Tiivisteillä
- Kokonaiskorkeus (mm): 86
- Siipi-/lapamäärä: 8
- Materiaali: Alumiinivalu
- Tila: Täysin
- Materiaali vesipumpun siipipyörä: Alumiini
- Kotelomalli: Alumiinikoppa
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Tiivisterenkaalla
- Tarvittava kappalemäärä: 1
- Paino [kg]: 1,1
- kiiloja: 6
- Vesipumpun hihnapyörän halkaisija [mm]: 116
- Tila: Täysin
- Lisätarvike / lisätieto: Tiivisteillä
- Kotelomalli: Kopalla
- Lämpöalue (°C): 97
- Kotelomateriaali: Muovi
- Tila: Täysin
- Avauslämpötila [°C]: 88
- Lisätarvike / lisätieto: Tiivisteillä
- Kotelomalli: Ilman koppaa
- Tila: Täysin