Löydä Termostaatti :
Termostaatti

- Jäähdytin
- Vesipumppu
- Jäähdyttimen tuuletin
- Paisuntasäiliö
- Lämmityslaitteen puhaltimen vastus
- Lämmityslaitteen kenno
- Öljynjäähdytin
- Tuulettimen kytkin
- Jäähdytysnesteen laippa
- Lämpökytkin jäähdyttimen puhallin
- Paisuntasäiliön korkki
- Jäähdyttimen korkki
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Termostaatin
-
MERCEDES-BENZ
- Termostaatti — E-sarja
- C-sarja
- SPRINTER
-
VOLVO
- Termostaatti — V70
- V50
- S60
-
AUDI
- Termostaatin — A4
- A6
- A3
-
TOYOTA
- Termostaatin — AVENSIS
- COROLLA
- YARIS
-
PEUGEOT
- Termostaatti jäähdytysneste — 307
- 206
- 407
Lisätiedot Termostaatti jäähdytysneste
Termostaattia tarvitaan autossa jäähdytysnesteen kierrättämisen sääntöön. Useimmissa tapauksissa termostaatti on kiinnitetty moottorin lohkoon. Kun moottoria käytetään lämpötilassa, joka on noin 75 °C, termostaatin venttiili avautuu. Ennen sitä jäähdytysneste kulkee vesipumpun, lämmityspatterin ja moottorin läpi. Periaatteessa nestejäähdyttimessä käytetään avoin venttiili. Tämän seurauksena voi selvästi nähdä jäähdytystehon lisäämistä. Nykyaikaiset autot ovat usein varustettuja useilla nestekiertojärjestelmillä.
Jos lämpötilan mittari osoittaa virheellisiä tietoja, syynä on osoittimissa tai termostaatissa. Termostaatin rikkomista voidaan havaita suurelta kulutukselta tehoa auton lämmitykseksi. Vian syntymisen tapauksessa sinun täytyy vaihtaa termostaatti. Voit tehdä tämän poistamalla vanha termostaatti. Käytä O-rengas uuden termostaatin asennuksessa. Vaihdon aikana ovat tyhjentävä vähintään puolet jäähdytysnestettä. Asennuksen jälkeen täytä jäähdytysneste ja tee pumppausta. Testauksen viimeinen vaihe koeajon aikana osoittaa, miten oikein oli tehty vaihto.
Termostaatin asentaessa huomata, että O-rengas olisi uusi. Se sisältyy joka sarjassa. Sen lisäksi tarkista myös termostaatin vuotoja koeajon jälkeen. Kokenut autoilija vaihtaa termostaatti. Onko autossasi mennyt rikki pyyhin? Vai tarvitset ikkunanpuhdistimen tankoja ja vipuja? Meiltä löydät kaikki varaosat autollesi, esimerkiksi, suurjännitejohto, käynnistin, jakohihna, raidetanko, hammaspyörä, sytytysmoduuli ja monet muut varaosat.
Mitä sinun pitää tietää termostaatin vaihdosta: käyttöiän rajat, yleiset viat ja niiden merkit, sekä vinkit ja suositukset
Keskimäärin jäähdyttimen lauhduttimen termostaatin vaihto tehdään 4 vuoden välein tai 100 000 kilometrin jälkeen. Jos komponentti lakkaa toimimasta aikaisemmin, se on vaihdettava. Useimmissa tapauksissa jäähdytysjärjestelmän termostaatti hajoaa, koska venttiili jumittuu likaantumisen ja korroosion seurauksena.
Sen, että jäätymisenestotermostaatti tarvitsee diagnostiikkaa voi havaita moottorin ylikuumenemisesta tai päinvastoin siitä, ettei se saavuta työlämpötilaa tai pysy siinä. Moottorin ylijäähdytykseen liittyy lisääntynyttä polttoaineen kulutusta ja matkustamon lämmittimen toiminnan tehokkuuden heikkemistä. Ylikuumenemistilanteessa kyseinen ilmaisin kojelaudassa aktivoituu. Voit myös huomata savua konepellin alla ja jäähdytysnesteen tuoksua matkustamossa. Öljynlauhduttimen termostaatin viat ilmenevät samankaltaisilla merkeillä, jos auton varusteisiin kuuluu sellainen.
Jäähdytysnesteen termostaatin diagnostiikka voidaan tehdä sitä irrottamatta. Tätä varten sinun täytyy käynnistää jäähtynyt moottori ja odottaa 2 minuuttia, ja sen jälkeen tarkistaa termostaatista lauhduttimeen jäähdytysnesteen letku. Tässä ajassa venttiili ei ehdi aktivoitumaan, joten letkun pitäisi olla kylmä. Jos auton termostaatin letku lämpenee heti tai ei se ei lämpene ollenkaan edes jonkin ajan kuluttua, komponentti pitää vaihtaa.
Vaihtaaksesi osan sinun pitäisi valuttaa pakkasneste tarkoitukseen varattuun säiliöön, kun moottori on jäähtynyt, ja sitten irrottaa letkut auton termostaatin putkista. Ruuvaa sitten kiinnitysmutterit auki ja poista korkki. Poista viallinen osa, asenna uusi, kiinnitä korkki, lisää siihen rasvaa, kiristä kiinnitykset ja täytä jäähdytysnesteellä. Termostaatin tiivistysrenkaan vaihtaminen tehdään termostaatin vaihdon yhteydessä. Joskus pitää vaihtaa myös termostaatin runko. Lisäksi vaihtaminen vaatii joskus lauhduttimen, tuulettimen viskokytkimen tai muiden osien purkamista. Siksi termostaatin vaihto on parempi tehdä huoltokorjaamolla.
Suosituimmat tuotteet: Termostaatti

- Avauslämpötila [°C]: 83
- Lisätarvike/lisätieto: Tiivisteillä
- Kotelomalli: Kopalla, Muovikotelo
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Anturilla, Moottorilämpötilan anturi
- Tila: Täysin

- Avauslämpötila [°C]: 83
- Kotelomalli: Muovikotelo
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Anturilla
- Tila: Täysin

- Avauslämpötila [°C]: 103
- Kotelomalli: Kopalla
- Liittimiä: 2
- Tila: Täysin

- Avauslämpötila [°C]: 105
- Läpimitta [mm]: 34
- Läpimitta 1 [mm]: 25
- Lisätarvike/lisätieto: Tiivisteillä
- Kotelomalli: Kopalla
- Korkeus (mm): 117
- Asennussyvyys (mm): 41
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Anturilla
- Materiaali: Alumiini
- Napojen määrä: 2
- Sensorien määrä: 1
- Tila: Täysin

- Avauslämpötila [°C]: 91
- Kytkentäpiste (°C): 91
- Paino [kg]: 0,27
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: lämpötilakytkin
- Materiaali: Muovi
- Liittimiä: 2
- Tila: Täysin

- Avauslämpötila [°C]: 89
- Lisätarvike/lisätieto: Tiivisteillä
- Tila: Täysin

- Avauslämpötila [°C]: 87
- Lisätarvike/lisätieto: Ilman tiivisteitä
- Paino [kg]: 0,06
- Huomioi huolto-ohjeet
- uusi malli
- Tila: Täysin

- Avauslämpötila [°C]: 75
- Pakkausleveys [cm]: 6,70
- Pakkauspituus [cm]: 8,7
- Pakkauskorkeus [cm]: 9,20
- Nettopaino [g]: 62,0
- Tila: Täysin

- Avauslämpötila [°C]: 88
- Lisätarvike/lisätieto: Tiivisteillä
- Kotelomalli: Ilman koppaa
- Tila: Täysin

- Avauslämpötila [°C]: 88
- Lisätarvike/lisätieto: Tiivisteillä
- Pakkausleveys [cm]: 11,20
- Pakkauspituus [cm]: 12,0
- Pakkauskorkeus [cm]: 15,70
- Nettopaino [g]: 225,0
- Tila: Täysin
- lisätieto: ORIGINAL Quality
- Avauslämpötila [°C]: 87
- Lisätarvike/lisätieto: Tiivisteillä
- Lämpötila-alue korkeintaan [°C]: 102
- Lämpöalue alkaen [°C]: 87
- Tila: Täysin

- Avauslämpötila [°C]: 87
- Lisätarvike/lisätieto: Tiivisteillä
- Kotelomalli: Ilman koppaa
- Tila: Täysin