Löydä Jäähdytin :
Jäähdytin

- Vesipumppu
- Termostaatti
- Jäähdyttimen tuuletin
- Paisuntasäiliö
- Lämmityslaitteen puhaltimen vastus
- Lämmityslaitteen kenno
- Öljynjäähdytin
- Tuulettimen kytkin
- Jäähdytysneste
- Jäähdytysnesteen laippa
- Lämpökytkin jäähdyttimen puhallin
- Paisuntasäiliön korkki
- Jäähdyttimen korkki
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Syyläri
-
MERCEDES-BENZ
- Jäähdytin — E-sarja
- C-sarja
- SPRINTER
-
VOLVO
- Jäähdytin — V70
- V50
- S60
-
TOYOTA
- Syyläri — AVENSIS
- COROLLA
- YARIS
-
AUDI
- Syyläri — A4
- A6
- A3
-
FORD
- Syyläri — FOCUS
- MONDEO
- TRANSIT
-
PEUGEOT
- Moottorin jäähdytin — 307
- 206
- 308
Lisätiedot Moottorin jäähdytin
Nestejäähdytin on osa jäähdytysjärjestelmää. Se sijaitsee moottoritilanetuosassa, niin että sitä jäähdytetään ajon aikana ilmalla. Materiaalina käytetään nykyään pääasiassa alumiinia. Vanhemmissa autoissa jäähdytintä usein tehdään messingistä. Vesipumpun pumpataan jatkuvasti jäähdytysnesteettä luomalla kierrätystä. Siksi jäähdytin varmistaa, että lämpötila pysyisi optimaalisella tasolla. Jäähdytyksen toiminnan turvaamiseksi myös seisovassa autossa on sähkötuuletin, joka aktivoituu automaattisesti tietyssä lämpötilassa.
Jos lämpötila nousee epätavalliseen tasoon, niin joilla jäähdytysjärjestelmässä on syntynyt ongelma. Mahdollisena syynä voi olla nestejäähdyttimen vuoto. Jos jäähdytysneste vuotaa, usein riittää vain vaihtaa tiivisteitä. Pieniä reikiä voidaan peittää erityisellä massalla. Onnettomuuden sattuessa nestejäähdytintä voidaan helposti vaurioittaa, sillä se sijaitsee muodonmuutoksen vyöhykkeellä. Ennen vaihtoa on tyhjentävä jäähdytysneste. Se ei ole vaikea korvata, mutta joutuu poistamaan muita osia siihen päästäkseen.
Sen jälkeen kun nestejäähdytin on asennettu ja kytketty, sitä on täytetään uudella jäähdytysnesteellä. Sitten täytyy pumpata ilmaa jäähdytysjärjestelmästä. Jäähdyttimen vaihtoa voi nopeasti suorittaa amatööri-mekaanikko. Halpaa varaosaa voit saada verkkokaupastamme ja vielä säästää paljon rahaa, jos teet vaihtoa korjaamissa. Sen lisäksi, jos haluat tilata uusi sivuovi, vakain, lieriöpyörä, työntötangon putki, varsi tai suojaputki, lämmönvaihdin, ikkunan pesurin vesipumppu, pyyhkijä käyttötangot tai mikä tahansa muu tuote, niin olet kääntänyt oikeaan osoitteeseen. Meidän verkkokaupassamme voimme tarjota sinulle kaikki tarvittava.
Tärkeää tietoa jäähdyttimen vaihtamisesta: käyttöikä, yleiset viat, vikoihin viittaavat merkit, vinkit ja suositukset
Jäähdyttimellä ei ole tiettyä käyttöikää. Se tarkistetaan säännöllisesti määräaikaishuollossa, sillä se on auton tärkein jäähdytin. Osa täytyy vaihtaa yleensä silloin, jos se on tukkeutunut tai jos sen kotelo ei ole ilmatiivis mekaanisten vaurioiden vuoksi.
Jäähdytysnesteen vuoto saattaa kieliä vioista auton jäähdyttimessä. Tähän liittyy myös pakkasnesteen haju konepellin alla tai matkustamossa. Lisäksi kojelaudan merkkivalot saattavat ilmoittaa käyttönesteen vuodosta tai ylikuumenemisesta, mikä johtaa moottorin ylikuumenemiseen.
Jäähdytysjärjestelmän jäähdyttimen tarkistamiseksi sinun täytyy viedä auto korjaamolle. Asiantuntijoiden on irrotettava useita osia, jotta he pääsevät käsiksi jäähdyttimeen. Jäähdytin tarkistetaan vaurioiden ja jäähdytinnestetahrojen varalta.
Moottorin jäähdytin suositellaan vaihdatettavan korjaamolla, koska puolihuolimaton asennus saattaa vahingoittaa muita auton osia. Lisäksi jäähdytysnestettä sisältävä järjestelmä täytyy valuttaa tyhjäksi ja täyttää uudelleen, mikä vaatii erikoistaitoja.
Miksi jäähdyttimen alla oleva putki on kylmä?
Jäähdyttimen alla oleva putki voi olla kylmä monesta syystä, erityisesti seuraavista:
- jäähdytin on likainen;
- termostaatti on jumissa;
- järjestelmään on päässyt ilmaa;
- vesipumppu on epäkunnossa.
Määritelläksesi vian syyn käänny asiantuntijoiden puoleen. Muista: jäähdyttimen alaputken ei aina tule olle kuuma. Ympäristön lämpötilan ollessa alhainen, kun moottori ei ole lämmennyt ja jäähdytysnesteen kulkiessa pienellä alueella se pysyy kylmänä. Tämä on tavallista.
Miten jäähdytysjärjestelmään pääsee ilmaa?
Yleensä jäähdytysjärjestelmään pääsee ilmaa monesta syystä. Yksi niistä on se, että painesäiliön korkki on rikki. Jos sen kierteet ovat kuluneet, ilmaa pääsee sisään. Se kerääntyy painesäiliöön tai muihin jäähdytysjärjestelmän osiin, ja moottorin kierrosnopeuden kasvaessa tämä ilma saattaa pakottaa jäähdytysnesteen ulos. Jos korkin venttiili, jonka tarkoitus on poistaa ylimääräinen paine, on jumissa, letkut, putket ja jäähdytin hajoaa ajan saatossa. Tämä johtaa ilmalukkojen muodostumiseen. Sijainnista riippuen jäähdytysjärjestelmä tai siihen liittyvät osat, kuten jäähdytin, voivat toimia huonosti.
Myös huonolaatuinen jäähdytysjärjestelmän valmistelu pakkasnesteen lisäämisen jälkeen voi johtaa ilmalukkojen muodostumiseen. Joskus pakokaasut kerääntyvät jäähdytysjärjestelmään. Tämä johtuu tavallisesti sylinteripäässä olevasta halkeamasta tai sen tiivisteen kulumisesta.
Mikä on jäähdyttimen tarkoitus? Miten se toimii?
Tarkoituksestaan riippuen autojen jäädyttimillä voi olla monenlaisia tarkoituksia. Moottorin jäähdytin ylläpitää sen käyttölämpötilan optimaalisena, minkä vuoksi se onkin tärkeä jäähdytysjärjestelmän osa. Se on kiinni ajoneuvon etuosassa ja erityinen säleikkö suojaa sitä mekaanisilta vaurioilta.
Jäähdyttimen sisältämä neste liikkuu poikkileikkaukseltaan eri kokoisten putkien läpi. Siihen on liitetty levyjä ja poimutettuja alueita, jotka nopeuttavat jäähdytystä. Kylmää ilmaa jäähdyttimeen puhaltavia tuulettimia ja diffusöörejä, jotka säätelevät ilman puhallussuuntaa, käytetään, jotta lämmönpoisto olisi mahdollisimman tehokasta. Ylimääräinen paineen poisto tapahtuu jäähdyttimen korkista, jossa on otto- ja poistoventtiilejä.
Lämmityslaitteen tarkoitus on lämmittää matkustamoa. Ne ovat rakenteeltaan samanlaisia, mutta niissä on siipipyöriä lämmönvaihdon parantamiseksi. Öljyjäähdytin, jota usein käytetään lisätarvikkeena, jäähdyttää öljyä moottorin ja vaihteiston voitelujärjestelmässä, nestettä ohjausyksikössä ja myös joskus reduktorivaihteistossa olevaa öljyä.
Suosituimmat tuotteet: Jäähdytin

- Jähdytysripamateriaali: Alumiini
- Jäähdytintyyppi: Jäähdytysrivat mekaan. kiinnitetyt
- Matriaali jäähdyttimen säiliö: Muovi
- Ulostulo-Ø [mm]: 32,0
- Sisääntuloläpimitta [mm]: 32,0
- Verkon pituus [mm]: 382
- Verkon leveys [mm]: 414
- Verkon syvyys [mm]: 23
- Tila: Täysin
- Jäähdytintyyppi: Jäähdytysrivat mekaan. kiinnitetyt
- Materiaali: Alumiini
- Vaihteistomalli: Automaattivaihteisto, Käsivaihteisto
- Varusteet: Autoihin, joissa ilmastointi
- Ulostulo-Ø [mm]: 32
- Sisääntuloläpimitta [mm]: 32
- Verkon pituus [mm]: 630
- Verkon leveys [mm]: 414
- Verkon syvyys [mm]: 23
- Tila: Täysin

- Jähdytysripamateriaali: Alumiini
- Matriaali jäähdyttimen säiliö: Muovi
- Kennon mitat: 600 x 368 x 26 mm
- Ulostulo-Ø [mm]: 35
- Sisääntuloläpimitta [mm]: 35
- Tila: Täysin

- Kennon mitat: 670x378x23
- Materiaali: Alumiini, Muovi
- Vaihteistomalli: Käsivaihteisto
- Varusteet: Autoihin ilman ilmastointilaitetta, ajoneuvoille ilmastointilaitteella tai ilman
- Polttoaine: Diesel
- Tila: Täysin

- Kennon mitat: 442x322x32
- Materiaali: Alumiini, Muovi
- Vaihteistomalli: Käsivaihteisto
- Varusteet: Autoihin ilman ilmastointilaitetta
- Ulostulo-Ø [mm]: 40
- Sisääntuloläpimitta [mm]: 40
- Polttoaine: Bensiini
- Tila: Täysin
- Jäähdytintyyppi: Jäähdytysrivat mekaan. kiinnitetyt
- Materiaali: Alumiini
- Ulostulo-Ø [mm]: 32
- Sisääntuloläpimitta [mm]: 32
- Verkon pituus [mm]: 563
- Verkon leveys [mm]: 378
- Verkon syvyys [mm]: 18
- Tila: Täysin

- Matriaali jäähdyttimen säiliö: Muovi
- Jähdytysripamateriaali: Alumiini
- Kennon mitat: 510x410x26
- Leveys (mm): 396
- Pituus (mm): 510
- Syvyys (mm): 26
- Ulostulo-Ø [mm]: 35
- Sisääntuloläpimitta [mm]: 35
- Tila: Täysin

- Materiaali: Alumiini
- Leveys (mm): 415
- Ulostulo-Ø [mm]: 38
- Sisääntuloläpimitta [mm]: 38
- Paksuus [mm]: 29
- Korkeus (mm): 790
- Tila: Täysin

- Jäähdytintyyppi: Jäähdytysrivat mekaan. kiinnitetyt
- Varusteet: ajoneuvoille ilmastointilaitteella tai ilman
- Pakkauspituus [cm]: 81,0
- Pakkausleveys [cm]: 12,00
- Pakkauskorkeus [cm]: 50,00
- Verkon pituus [mm]: 650
- Verkon leveys [mm]: 415
- Verkon syvyys [mm]: 23
- Tila: Täysin

- Jäähdytintyyppi: Jäähdytysrivat juotetut
- Tuotelinja: EASY FIT
- Materiaali: Alumiini
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: asennusosilla
- Verkon pituus [mm]: 580
- Verkon leveys [mm]: 449
- Verkon syvyys [mm]: 30
- Tila: Täysin

- Jäähdytintyyppi: Jäähdytysrivat juotetut, Jäähdytysrivat mekaan. kiinnitetyt
- Matriaali jäähdyttimen säiliö: Muovi
- Jähdytysripamateriaali: Alumiini
- Pakkauspituus [cm]: 75,0
- Pakkausleveys [cm]: 12,50
- Pakkauskorkeus [cm]: 58,00
- Lisäksi tarvittavat tuotteet (tuotenumero): CRB 22 000P
- Verkon pituus [mm]: 440
- Verkon leveys [mm]: 438
- Verkon syvyys [mm]: 32
- Tila: Täysin

- Jäähdytintyyppi: Jäähdytysrivat juotetut
- Varusteet: ajoneuvoille ilmastointilaitteella tai ilman
- Pakkauspituus [cm]: 79,0
- Pakkausleveys [cm]: 54,00
- Pakkauskorkeus [cm]: 11,50
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Tiivisterenkaalla
- Lisätarvike / lisätieto: Tarvikkeilla
- Verkon pituus [mm]: 580
- Verkon leveys [mm]: 445
- Verkon syvyys [mm]: 32
- Tila: Täysin