Löydä Ahtoputki :
Ahtoputki

- Auton Moottoriöljy
- Auton Vesipumppu + jakohihnasarja
- Auton Polttoainesuutin
- Auton Jakoketju
- Auton Kannentiiviste
- Auton Egr venttiili
- Auton Moottorin kumityyny
- Auton Kaasuläppäkotelo
- Auton Sylinterikansi
- Auton Venttiilikopan tiiviste
- Auton Huohotin
- Auton Venttiilikoppa
- Auton Kampiakselin hihnapyörä
- Auton Imusarja
- Auton Nokka-akseli
- Auton Männänrenkaat
- Auton Kannen pultit
- Auton Painemuunnin
- Auton Välijäähdytin
- Auton Mäntä
- Auton Hydraulinen venttiilinnostin
- Auton Imusarjan tiivisteet
- Auton Kiertokangen laakeri
- Auton Öljypumppu
- Auton Kampiakselin tiiviste
- Auton Öljypohja
- Auton Pakoventtiili
- Auton Öljytason anturi
- Auton Kampiakseli
- Auton Vaihdelaatikon tukikumit
- Auton Imuventtiili
- Auton Öljypohjan tiiviste
- Auton Jakoketjun kiristin
- Auton Kierretulppa
- Auton Venttiilinvarren kumit
- Auton Tyhjäkäyntimoottori
- Auton Öljytikku
- Auton Nokka akselin tiiviste
- Auton Öljykorkki
- Auton Öljytulpan tiiviste
- Auton Kaasuvaijeri
- Auton Moottorilohko
- Auton Hammaspyörä
- Auton Tiivisteet
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Ahdinletku
-
MERCEDES-BENZ
- E-sarja Ahtoputki
- C-sarja Ahtoputki
- Ahdinletku SPRINTER
-
VOLVO
- Ahdinletku — V70
- V50
- S60 Ahtoputki
-
PEUGEOT
- Turbon letkut — 307
- 308
- 206
-
HONDA
- Turbon letkut — CR-V
- CIVIC
- ACCORD
Lisätiedot Turbon letkut
Ilmanottojärjestelmä: vaihtaminen ja valinta
Milloin ja miksi ilmanottojärjestelmä pitää vaihtaa
Useimmilla ilmanottojärjestelmän osilla, etenkin imusarjalla, letkuilla ja putkilla, ei ole tarkkaa käyttöiän rajaa. Ilmansuodatin voidaan joutua vaihtamaan 10 000 kilometrin välein.
Tavallinen imusarjan vika on sen mekaaninen vaurio. Ilmansuodatin on vaihdettava uuteen, jos se on pahasti likaantunut. Ilmanottoaukon kumiletkun vaihto tehdään, jos se ei ole enää ehjä. Ja uuden metallisen ilmansyöttöputken vaihto voi olla tarpeen esimerkiksi vanhan osan korroosion takia.
Imusarjan vauriot ovat useimmiten seurausta liikenneonnettomuudesta tai moottorin ylikuumenemisesta. Lisäksi joissakin tapauksissa osat voivat vaurioitua väärän asennuksen vuoksi. Ilmansuodatin muuttuu usein käyttökelvottomaksi, jos se tukkeutuu pölystä. Kumiletkuun voi tulla halkeamia, jos se on pahasti kulunut. Komponentteihin tulee korroosiota kosteuden vaikutuksesta.
Yleensä ilmanottojärjestelmän osien hajoaminen käy ilmi moottorin käyntihäiriöistä. Näin ollen ilmansuodattimen tukkeutumiseen viittaavat seuraavat oireet: moottorin teho laskee, se käynnistyy vaivalloisesti, ja sen sisällä tapahtuu räjähdyksiä. Imusarjan vioittuessa esiintyy epävakaata moottorin käyntiä ja liiallista polttoaineenkulutusta.
Ilmanottojärjestelmän osien asentamisessa on muutamia erityispiirteitä. Erityisesti jotkut ilmansuodattimet pitää kyllästää öljyllä ennen niiden asennusta. Jos vaihdat imusarjoja, sinun täytyy tarkistaa letkujen kunto ja vaihtaa myös ne tarvittaessa. Lisäksi on suositeltavaa vaihtaa tiivisteet aina jokaisen imusarjan irrotuksen yhteydessä. Ota lisäksi huomioon, että saatat tarvita joidenkin ilmanottojärjestelmän osien vaihtamisen aikana nostolaitetta.
Kuinka ilman ilmanottojärjestelmä valitaan
Järjestelmään on asennettu joko metallinen tai muovinen imusarja. Ensiksi mainittu on luotettava, kun taas jälkimmäisen etuna on sen keveys.
Ilmansuodattimet eroavat toisistaan suodatinelementin tyyppin osalta. Moderneihin henkilöautoihin asennetaan yleensä tavallinen tai vapaavirtaussuodatin. Ensiksi mainitun tyyppiset komponentit ovat yleisimpiä. Suodatuselementtinä toimii erityinen aallotettu paperi.
Vapaavirtaussuodattimia käytetään eniten urheiluautoissa. Tyypillisesti niissä käytetään suodatuselementtinä polyuretaanivaahtoa tai puuvillaa.
Jotta ilmanottojärjestelmän osat palvelisivat pitkään virheettömästi, osta hyväksi osoittautuneiden tuotemerkkien tuotteita. Kestäviä osia on erityisesti THERMOTEC-, FebiBilstein- ja DT-merkkien valikoimassa.
Ota huomioon moottorin tekniset ominaisuudet ostaessasi ilmanottojärjestelmän osia. Putkien pituus ja halkaisija, suodattimien muodot ja koot sekä imusarjan rakenne riippuvat suuresti auton merkistä ja mallista. Kiinnitä huomiota siihen, että ilmansuodattimia on eri muotoisia. Lisäksi niissä voi olla erilaisia suodatusvaiheita.
Suosituimmat tuotteet: Ahtoputki

- Materiaali: NBR (nitriili-butadi-kumi)
- Väri: musta
- Sisäläpimitta 2 [mm]: 70, 60
- Letkupituus [mm]: 113
- Tila: Täysin

- Materiaali: NBR (nitriili-butadi-kumi)
- Väri: musta
- Sisäläpimitta 2 [mm]: 70, 46,5
- Letkupituus [mm]: 220
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Yläpuolella
- Materiaali: Metalli
- Osa: Ylä osa
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Vasen, Ahtoilmajäähdytin
- Paino [kg]: 1
- Vertaa vanhaa osaa uuteen (erit. alkuperäisvar. nroa)
- Tila: Täysin

- Materiaali: Kumi
- Väri: musta
- Letkupituus [mm]: 177
- Sisäläpimitta 2 [mm]: 61,5, 55,5
- Huomioi esite
- Tila: Täysin


- OE-numerolle: 3B0145838A
- Paino [g]: 227
- Pituus (mm): 154
- Sisäläpimitta 2 [mm]: 52, 49
- Pistoliitinvalmistaja: HENN
- Tila: Täysin

- Asennuspuoli: Ahtoilmajäähdytin, Poisto
- OE-numerolle: 0382KA
- Tila: Täysin

- Materiaali: EPDM (eteenipropeeni-dieeni-kumi)
- Väri: musta
- Letkupituus [mm]: 380
- Sisäläpimitta 2 [mm]: 53,5, 50,5
- Huomioi esite
- Tila: Täysin
- Materiaali: ACM (polyakryyli-kautsu)
- Väri: musta
- Letkupituus [mm]: 290
- Sisäläpimitta 2 [mm]: 62,5, 58,5
- Huomioi esite
- Tila: Täysin

- Materiaali: Muovi
- Väri: musta
- Letkupituus [mm]: 170
- Sisäläpimitta 2 [mm]: 42, 47
- Huomioi esite
- Tila: Täysin

- Asennuspuoli: Imu
- OE-numerolle: 1434C8
- Tila: Täysin