Löydä Kiertokangen laakeri :
Kiertokangen laakeri
- Auton Moottoriöljy
- Auton Vesipumppu + jakohihnasarja
- Auton Polttoainesuutin
- Auton Jakoketju
- Auton Kannentiiviste
- Auton Egr venttiili
- Auton Moottorin kumityyny
- Auton Kaasuläppäkotelo
- Auton Sylinterikansi
- Auton Venttiilikopan tiiviste
- Auton Huohotin
- Auton Venttiilikoppa
- Auton Kampiakselin hihnapyörä
- Auton Männänrenkaat
- Auton Imusarja
- Auton Nokka-akseli
- Auton Ahtoputki
- Auton Kannen pultit
- Auton Painemuunnin
- Auton Välijäähdytin
- Auton Mäntä
- Auton Imusarjan tiivisteet
- Auton Hydraulinen venttiilinnostin
- Auton Öljypumppu
- Auton Kampiakselin tiiviste
- Auton Öljypohja
- Auton Pakoventtiili
- Auton Öljytason anturi
- Auton Kampiakseli
- Auton Imuventtiili
- Auton Vaihdelaatikon tukikumit
- Auton Öljypohjan tiiviste
- Auton Jakoketjun kiristin
- Auton Tyhjäkäyntimoottori
- Auton Venttiilinvarren kumit
- Auton Kierretulppa
- Auton Öljytikku
- Auton Nokka akselin tiiviste
- Auton Öljykorkki
- Auton Öljytulpan tiiviste
- Auton Kaasuvaijeri
- Auton Moottorilohko
- Auton Hammaspyörä
- Auton Tiivisteet
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Kiertokangenlaakeri
- MERCEDES-BENZ
- E-sarja Kiertokangen laakeri
- C-sarja Kiertokangen laakeri
- Kiertokangenlaakeri SPRINTER
- PEUGEOT
- Kiertokangen laakeri — 307
- 308
- 206
Lisätiedot Kiertokangen laakeri
Kiertokangen laakerit: vaihtaminen ja valinta
Milloin ja miksi kiertokangen laakerit pitää vaihtaa
Valmistajat eivät ole määrittäneet kiertokangen laakereiden käyttöikää. Tyypillisimmät komponenttien viat ovat niiden sorvautuminen, halkeamat ja pinnan kuluminen.
Tärkein syy mekaanisiin vaurioihin on liiallinen kitka kampiakselin ja laakerin pinnan välissä (esimerkiksi, kun akseli on vääntynyt). Osien kääntyminen aiheutuu tavallisesti niiden kiinnikkeiden löystymisestä. Erityisesti näin voi käydä, jos yksikköä korjatessa käytetään vääriä osia.
Kiertokangen laakereiden hajoamisen merkkejä ovat moottorin kierrosluvun kasvaessa kuuluva kopina. Lisäksi usein öljyn taso laskee, josta kertoo kojelaudalla syttyvä merkkivalo.
Ohutkuoristen laakereiden vaihtamisen yhteydessä asennetaan usein myös uudet kiertokanget, koska ne yleensä hajoavat komponenttien kääntymisen vuoksi. Korjaustöiden yhteydessä kampiakseli on kiillotettava tai vaihdettava uuteen. Kiertokangen laakerointia vaihdettaessa pitää tarkastaa päälaakerit ja tarvittaessa vaihtaa ne uusiin. On syytä huomata, että moottorin korjauksen jälkeen sitä olisi käytettävä jonkin aikaa alle 3000 rpm:n kierroksilla, jotta kiertokanget ja laakerit toimivat moitteettomasti tulevaisuudessa.
Kuinka kiertokangen laakerit valitaan
Kiertokangen laakerit eroavat toisistaan valmistusmateriaalin osalta. Suosituimpia ovat alumiinista ja kuparin tai lyijyn seosmetalleista valmistetut osat.
Ensiksi mainitun tyyppisiä komponentteja asennetaan eniten amerikkalaisiin ja aasialaisiin autoihin. Tällaiset laakerit kestävät hyvin kulutusta, jonka ansiosta moottoriöljyn heikkeneminen hankaustuotteiden johdosta pienenee.
Kuparin ja lyijyn seosmetalleista tehtyjä laakereita käyttävät useimmat eurooppalaiset autonvalmistajat. Nämä osat kestävät paremmin korkeaa painetta ja niiden toimintaan ei vaikuta öljyn puhtaus tai kampiakselin kammentapin tasaisuus.
Jotta moottori toimisi pitkään sinun tulee asentaa siihen vain laadukkaita laakereita. Niitä löytyy sellaisten tunnettujen valmistajien valikoimista, kuten Kolbenschmidt, Ipsa, Et Engineteam, Mahle Original, Glyco ja JapanParts.
Osta kiertokangen ja mäntäryhmän osia autonvalmistajien suositusten mukaisesti. Valitessasi kiertokangen laakereita kiinnitä huomiota siihen, että korjatut osat eroavat paksuudeltaan osista, joita käytetään uusissa autoissa. Lisäksi oikean asennuksen kannalta tärkeitä mittoja ovat korkeus sekä sisä- ja ulkohalkaisijat.
Suosituimmat tuotteet: Kiertokangen laakeri
- Komponenttinumero: 71-4066
- Vakiomitta (STD)
- Tila: Täysin
- Komponenttinumero: 72998600, 72999600
- Vakiomitta (STD)
- Määräyksikkö: Sarja
- Tila: Täysin
- Pinta: Höyrystys (metalli-ionisaatio)
- Komponenttinumero: 71-3645
- Vakiomitta (STD)
- Versio: upper half bearing
- Tila: Täysin
- Komponenttinumero: 62045RA
- Vakiomitta (STD)
- Tila: Täysin
- Komponenttinumero: 71939600, 71940600
- Vakiomitta (STD)
- Määräyksikkö: Sarja
- Versio: Without locating lug
- Tila: Täysin
- Komponenttinumero: 021PL20513000, 021PL20514000
- Lakkerivälykselle alkaen [mm]: 0,009
- Laakerivälykseen [mm]: 0,065
- Koteloläpimitalle alkaen [mm]: 47,61
- Koteloläpimittaan [mm]: 47,628
- Leveys alkaen [mm]: 20,5
- Leveys enintään [mm]: 20,75
- seinäpaksuudelle alkaen [mm]: 1,805
- Seinän paksuus [mm]: 1,815
- Akseliläpimitalle väh. [mm]: 43,96
- Akseliläpimittaan [mm]: 43,98
- Pakkauskorkeus [cm]: 10,00
- Nettopaino [g]: 151
- Pakkausleveys [cm]: 2,50
- Pakkauspituus [cm]: 6,3
- Tila: Täysin
- Komponenttinumero: 71995600
- Vakiomitta (STD)
- Määräyksikkö: Sarja
- Versio: Without locating lug
- Tila: Täysin
- Komponenttinumero: 71-2185
- Vakiomitta (STD)
- Tila: Täysin
- Komponenttinumero: 021PL19981000
- Lakkerivälykselle alkaen [mm]: 0,031
- Laakerivälykseen [mm]: 0,084
- Koteloläpimitalle alkaen [mm]: 51,587
- Koteloläpimittaan [mm]: 51,600
- Leveys alkaen [mm]: 20,30
- Leveys enintään [mm]: 20,50
- seinäpaksuudelle alkaen [mm]: 1,755
- Seinän paksuus [mm]: 1,768
- Akseliläpimitalle väh. [mm]: 48,000
- Akseliläpimittaan [mm]: 48,020
- Pakkauskorkeus [cm]: 10,00
- Nettopaino [g]: 150
- Pakkausleveys [cm]: 3,20
- Pakkauspituus [cm]: 5,9
- Tila: Täysin
- Pinta: Höyrystys (metalli-ionisaatio)
- Komponenttinumero: 71-3732
- Vakiomitta (STD)
- Versio: upper half bearing
- Tila: Täysin
- Komponenttinumero: 01-3584
- Alimitta [mm]: 0,25
- Tila: Täysin
- Komponenttinumero: 71-4033
- Vakiomitta (STD)
- Tila: Täysin