Löydä Nokka-akseli :
Nokka-akseli
- Auton Moottoriöljy
- Auton Vesipumppu + jakohihnasarja
- Auton Polttoainesuutin
- Auton Jakoketju
- Auton Kannentiiviste
- Auton Egr venttiili
- Auton Moottorin kumityyny
- Auton Kaasuläppäkotelo
- Auton Sylinterikansi
- Auton Venttiilikopan tiiviste
- Auton Huohotin
- Auton Venttiilikoppa
- Auton Kampiakselin hihnapyörä
- Auton Männänrenkaat
- Auton Imusarja
- Auton Ahtoputki
- Auton Kannen pultit
- Auton Painemuunnin
- Auton Välijäähdytin
- Auton Mäntä
- Auton Imusarjan tiivisteet
- Auton Hydraulinen venttiilinnostin
- Auton Kiertokangen laakeri
- Auton Öljypumppu
- Auton Kampiakselin tiiviste
- Auton Öljypohja
- Auton Pakoventtiili
- Auton Öljytason anturi
- Auton Kampiakseli
- Auton Imuventtiili
- Auton Vaihdelaatikon tukikumit
- Auton Öljypohjan tiiviste
- Auton Jakoketjun kiristin
- Auton Tyhjäkäyntimoottori
- Auton Venttiilinvarren kumit
- Auton Kierretulppa
- Auton Öljytikku
- Auton Nokka akselin tiiviste
- Auton Öljykorkki
- Auton Öljytulpan tiiviste
- Auton Kaasuvaijeri
- Auton Moottorilohko
- Auton Hammaspyörä
- Auton Tiivisteet
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Nokka-akseli
- MERCEDES-BENZ
- E-sarja Nokka-akseli
- C-sarja Nokka-akseli
- Nokka-akseli SPRINTER
- NISSAN
- Nokka-akseli — QASHQAI
- PRIMERA
- ALMERA
- PEUGEOT
- Nokka-akseli — 307
- 308
- 206
- HONDA
- Nokka-akseli — CR-V
- CIVIC
- ACCORD
Lisätiedot Nokka-akseli
Nokka-akseli on useilla nokilla varustettu akseli. Nokat ovat lähellä sijaitsevia ulkonemia. Nokka-akselin toiminta os siinä, että nokkien pyöriessä määrätyllä tavalla avasivat moottorin ventiilit. Nokkia taotaan tai valetaan teräksestä. Aiemmin olivat ollut hyvin suosittuina ns vakinaisia nokka-akseleita. Ne koostuvat erillisistä osista, jotka ovat yhdistetyt toisiinsa. Tunnusomaista tälle tyypille nokka-akselia on se, että se on valmistettu eri materiaaleista painon säännöstelyyn.
Nokka-akselin häiriö voi johtaa vakaviin seurauksiin ja nimenomaan männän vaurioitumiseen. Parhaassa tapauksessa vaurioittuu vain jakohihna. Tässä tapauksessa pitää yksinkertaisesti vaihtaa tämä osan. Vanhemmissa automalleissa kuluu nokka-akseli. Akseli on sijoitettu siten, että se toimii ilman ongelmia auton käytön aikana. Tietenkin voi olla akselin materiaalin vika tai pitkäna aikana akseli kestää suurta kuormitusta. Anna vaihdon tekemistä ammattitaitoiselle erikoistuntijalle, varsinkin jos on vaurioitettu moottorin muitakin osia.
Korjaustöiden ensimmäisessä vaiheessa on irrotettava venttiilien kansi. Seuraavia vaiheita on suoritettava tarkasti järjestyksen mukaan ennen kuin vanha akseli poistetaan ja uusi asennetaan. Varaosa tulee asentaa varoen, koska valetuissa osissa, esimerkiksi, putoamisesta lattialle, materiaalissa voi muodostua halkeama. Jos tarvitset muita osia autollesi, voit kääntyä meihin. Vlikoimastamme löydät sytytystulpat, jarrupalat, olkatuet, jäähdytysjärjestelmän putket, jarrupummut, yhdistystangot, matkustamon ilmansuodattimet, kytkimen,laakerit, polttoaineen suodattimet, ilmastointilaitteen kompressorit, ja monia muita omaperäisimpiä ja edullisia varaosia.
Mitä nokka-akselin vaihdosta tulee tietää: käyttöikä, yleiset viat ja niiden merkit, vinkit ja suositukset
Nokka-akselilla ei ole määriteltyä käyttöikää. Osa vaihdetaan tarvittaessa.
Pääsääntöisesti osa vaihdetaan, jos nokka-akselin tukilaakerit ja epäkesko ovat erittäin kuluneet, niissä on lovia ja naarmuja, tiivisteet ovat kuluneet puhki, kiinnikkeiden ja nastojen aukot ovat viallisia ja kiilaurat ovat vaurioituneet. Nokka-akseli tulee vaihtaa myös, jos se on vääntynyt tai haljennut.
Kampiakselin tarkistuksen tarve määritellään epätavallisten äänten, kuten metelin ja konepellin alta eri moottorin toimintatiloissa kuuluvan metallisen kalskeen, liian alhaisen voiteluainejärjestelmän paineen sekä moottorin tehon heikentymisen perusteella.
Nokka-akselin diagnostiikka tulee suorittaa huoltamolla, sillä se saatetaan joutua irrottamaan vikojen löytämiseksi ja vaurioiden tason arvioimiseksi. Erikoislaitteiston avulla asiantuntijat määrittävät tukien radiaalisen poikkeaman ja tarkistavat myös nokka-akselin deformaation varalta.
Ota yhteyttä huoltamoon vaihtaaksesi nokka-akselin, sillä sen asentaminen ja irrottaminen vaatii yleensä sylinterinkannen irrottamista. Jotta muita vaurioita ei synny, sinun tulee tarkistaa läpikotaisin polttoaine-, voiteluaine- ja jäähdytysjärjestelmät, vaihtaa käyttönesteet ja puhdistaa sylinterinkansi. Jos ne ovat kuluneet runsaasti, suositellaan asentamaan uudet keinuvivut. Tässä tapauksessa nokka-akselisarjan ostaminen on kaikkein kannattavinta. Kun uusi osa on asennettu, sinun tulee säätää nopeudensäätöjärjestelmä ja avustavat osat.
Mitä nokka-akselin vaihdosta tulee tietää: käyttöikä, yleiset viat ja niiden merkit, vinkit ja suositukset
Nokka-akselilla ei ole määriteltyä käyttöikää. Osa vaihdetaan tarvittaessa.
Pääsääntöisesti osa vaihdetaan, jos nokka-akselin tukilaakerit ja epäkesko ovat erittäin kuluneet, niissä on lovia ja naarmuja, tiivisteet ovat kuluneet puhki, kiinnikkeiden ja nastojen aukot ovat viallisia ja kiilaurat ovat vaurioituneet. Nokka-akseli tulee vaihtaa myös, jos se on vääntynyt tai haljennut.
Kampiakselin tarkistuksen tarve määritellään epätavallisten äänten, kuten metelin ja konepellin alta eri moottorin toimintatiloissa kuuluvan metallisen kalskeen, liian alhaisen voiteluainejärjestelmän paineen sekä moottorin tehon heikentymisen perusteella.
Nokka-akselin diagnostiikka tulee suorittaa huoltamolla, sillä se saatetaan joutua irrottamaan vikojen löytämiseksi ja vaurioiden tason arvioimiseksi. Erikoislaitteiston avulla asiantuntijat määrittävät tukien radiaalisen poikkeaman ja tarkistavat myös nokka-akselin deformaation varalta.
Ota yhteyttä huoltamoon vaihtaaksesi nokka-akselin, sillä sen asentaminen ja irrottaminen vaatii yleensä sylinterinkannen irrottamista. Jotta muita vaurioita ei synny, sinun tulee tarkistaa läpikotaisin polttoaine-, voiteluaine- ja jäähdytysjärjestelmät, vaihtaa käyttönesteet ja puhdistaa sylinterinkansi. Jos ne ovat kuluneet runsaasti, suositellaan asentamaan uudet keinuvivut. Tässä tapauksessa nokka-akselisarjan ostaminen on kaikkein kannattavinta. Kun uusi osa on asennettu, sinun tulee säätää nopeudensäätöjärjestelmä ja avustavat osat.
Suosituimmat tuotteet: Nokka-akseli
- Materiaali: Teräs
- Pituus (mm): 410
- Läpimitta [mm]: 37
- Tila: Täysin
- Materiaali: Teräs
- Venttiilimalli: Poistoventtiileille, Imuventtiileille
- Pituus (mm): 424
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 425
- Leveys (mm): 55
- Paino [kg]: 4,44
- Huomioi huolto-ohjeet
- Tila: Täysin
- Paino [kg]: 1,925
- OE-numerolle: 16 828 024 80
- Tila: Täysin
- Materiaali: Valurauta
- OE-numerolle: 038109101R
- Tila: Täysin
- Lisätarvike / lisätieto: Öljytiivis
- Pistokoskettimien lukumäärä: 2
- Tila: Täysin
- Pultti/mutteri malli: Säätöruuvi
- Ruuvikanta/mutteriprofiili: Hammastettu, sisä
- Kierremitta: M 6
- Kierrenousu (mm): 1
- Kokonaispituus (mm): 60
- Ruuvin pituus ilman päätä [mm]: 54
- Läpimitta [mm]: 10,4
- Avainväli: 6
- Kovuusluokka: 8.8
- Tila: Täysin
- Paksuus [mm]: 14,8
- Paino [kg]: 0,02
- Tila: Täysin
- Määräyksikkö: Sarja
- Määrä: 10
- Tila: Täysin
- Tuotetariffinumero: 8409919990
- Tila: Täysin
- Paksuus [mm]: 8
- Läpimitta [mm]: 30
- Materiaali: ACM (polyakryyli-kautsu)
- Paino [kg]: 0,007
- Huomioi huolto-ohjeet
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 30
- Ulkokierremitta: M10 x 1,25
- Moottorin jakopää: Jakoketju
- Paino [kg]: 0,15
- Tila: Täysin