Löydä Alapallonivel :
Alapallonivel
- Auton Alatukivarsi
- Auton Pyörännapa
- Auton Pyöränlaakeri
- Auton Vetoakseli
- Auton Koiranluu
- Auton Vetonivel
- Auton Kardaani
- Auton Tukivarren hela
- Auton Vaihteistoöljy
- Auton Alatukivarren korjaussarja
- Auton Akselipalkki
- Auton Automaattivaihteistoöljy
- Auton Vetonivelen suojakumi
- Auton Kardaanin kuminivel
- Auton Kallistuksenvakaajan puslat
- Auton Olka-akseli
- Auton Pyöränpultit
- Auton Taka-akselin puslat
- Auton Levikepalat
- Auton Pyöränmutterit
- Auton Kallistuksenvakaaja
- Auton Tasauspyörästö
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Pallonivel
- MERCEDES-BENZ
- E-sarja Alapallonivel
- C-sarja Alapallonivel
- Pallonivel SPRINTER
- PEUGEOT
- Alatukivarren pallonivel — 307
- 308
- 206
Lisätiedot Alatukivarren pallonivel
Erillisen ripustuksen eli kääntövivun tai yksinkertainen nivel on tarpeen siksi, jotta voidaan turvata joustavan yhteyden pyöränavan laakeripesän ja ripustuksen ohjausvarren välillä. Se on sisäänrakennettu ohjausvarren reikään. Mekaaninen kuormitus, jonka on kestettävä erillisen ripustuksen nivel, on erittäin korkea. Siksi valmistajat huolehtivat suuresta koosta. Kuitenkin kulumisen tain materiaalin vian vuoksi voi tapahtua vaurio. Erillisen ripustuksen nivelen halkeama voi olla kohtalokkaan seurauksena pyörän menetykseen asti. Siksi vian on korjattava välittömästi.
Erillisen ripustuksen nivelen tyypillinen vika esiintyy, esimerkiksi, kun ajat hitaasti ilman kääntämistä kuuluu rahina. Hän häviää usein korkeissa lämpötiloissa. Syynä on se, että ohjauksen kuorma alhaisessa lämpötilassa on suurempi kuin suuremmalla. Rahinalla ohjatessa voi olla muita syitä, esimerkiksi, vika ripustuksen ohjausvarressa. Joka tapauksessa, sinun täytyy käydä korjaamossa tutkimaan ongelmaa. Erillisen ripustuksen nivelen vaihtaminen vaatii erikoistyökaluja, joiden avulla voi vetää nivel ja sitten asentaa sen painamalla.
Erillisen ripustuksen nivelen asennuksen jälkeen on tarpeen tehdä akselin mittausta. Se on erityisen tärkeää silloin, kun ohjausvarsi myös puretaan. Monille autoille erillisen ripustuksen nivelen purkaus on tarpeen tai hyödyllistä. Joka tapauksessa on käytettävä uusi nivel, varsinkin kun kustannukset monille autoille ei ole erityisen korkea. Sen lisäksi on järkevää vaihtaa erillisen ripustuksen nivel molemmilla akselilla. Voit myös tilata ovenkahva ja termostaatti. Ehkä etsit ohjaus / verorulla, höyrystin, pesun vesisuihku, hammaspyörän päällyste tai muu osa omalle autollesi? Meidän verkkokauppamme on joka tapauksessa sopiva paikka tilata varaosia.
Tärkeää tietoa pallonivelten vaihtamisesta: käyttöikä, yleiset viat ja vikoihin viittaavat merkit, vinkit ja suositukset
Pallonivel kestää jopa 100 000–120 000 ajokilometriä. Jos autoa kuitenkin käytetään maastossa, osan käyttöikä saattaa lyhentyä merkittävästi.
Etu- ja takapallonivelet eivät toimi enää, koska ne ovat joko tulleet käyttöikänsä päähän, kuluneet hankauksen vuoksi tai koska voiteluaine on kuivunut. Pallonivel saattaa myös hajota.
Osan vikadiagnostiikan tarpeeseen viittaa nakutus jousituksessa ja pyörien keinuminen puolelta toiselle, kun ajetaan epätasaisella tiellä tai esteiden yli. Epätasainen renkaiden kuluminen ja kirskuminen rattia käännettäessä saattavat myös viitata pallonivelten vikoihin.
Osan vikadiagnostiikka suoritetaan korjaamolla tähän tarkoitetun telineen ja nostimen avulla. Myös osan vaihtamista varten sinun täytyy viedä auto korjaamolle. Asiantuntijat nostavat auton, irrottavat pyörän ja avaavat pallonivelen ohjausniveleen kiinnittävän mutterin. Joskus kallistuksenvakaajan kiinnikkeet on avattava, ja se on irrotettava alatukivarresta. Tämän jälkeen nivel työnnetään irti ohjausnivelestä käyttämällä tähän tarkoitettua työkalua ja ohjausnivel irrotetaan alemmasta tukivarresta. Uusi osa asennetaan ja osat laitetaan takaisin paikoilleen. Alempi ja ylempi pallonivel vaihdetaan samanaikaisesti.
Kuinka vaihdat pallonivelen itse?
Palloniveltä ei suositella vaihdettavan itse. Tämän osan vaihto kannattaa suorittaa siihen tarkoitetuilla laitteilla. Pallonivelien ulos- ja sisäänpainamista varten tarvitset poistotyökalun tai prässin. Kiilatyökalua käytetään joskus pallonivelen irrottamisessa olka-akselin kannattimesta. Osaa ei saa irrottaa ilman irrotustyökalua käden ulottuvilta löytyvillä tavaroilla, sillä saatat vaurioittaa varren kiinnityskohtaa tai itse pallonivelen istukkaa. Pyörät saatetaan joutua tasapainottamaan uusien osien asennuksen jälkeen. Pallonivelet suositellaan vaihdettavan sarjana koko akselilla: jos esimerkiksi etuoikealla oleva nivel on rikki, suositellaan vaihdettavan kaikki etuakselin nivelet: ala- ja ylänivelet, jos sellaisia on. Myös pallonivelien pölysuojat vaihdetaan samalla kertaa.
Kuinka tarkistat pallonivelen kunnon?
Tarvitset nostolavan tai tunkin, kun tarkistat pallonivelen kunnon. Alapallonivelen tarkistamista varten sinun täytyy nostaa ajoneuvon vastaava akseli ilmaan, asettaa tuki pallonivelen rungon alle ja laskea autoa hieman, jotta osaan kohdistuu rasitusta. Samalla pyörän täytyy pysyä rasittamattomana ja sen täytyy pyöriä vapaasti. Pyydä asennuksessa apuna olevaa henkilöä kääntämään rattia hitaasti kumpaankin suuntaan, sillä vika saattaa näkyä vain, kun pyörä on tietyssä asennossa. Ota kiinni pyörän ylä- ja alaosasta ja yritä keinuttaa sitä. Välys kertoo mahdollisesta pallonivelen hajoamisesta, mutta saattaa kertoa myös pyörännavan laakerin tai varren puslan viallisuudesta. Jotta voit arvioida osan kunnon tarkemmin, työnnä rautakanki olka-akselin ja varren väliin ja paina kädensijaa. Toimivassa osassa ei ole välystä. Ylempi pallonivel voidaan tarkistaa nostolavalla. Tällöin sinun täytyy yrittää keinuttaa pyörää ensin jarrujen ollessa kytkemättömänä ja sen jälkeen kytkettynä. Irrotetusta pallonivelestä voidaan tarkistaa myös tapin pyöriminen: se ei saa pyöriä liian vapaasti.
Mitkä pallonivelet autoon kannattaa asentaa?
Autoon kannattaa asentaa tunnettujen yritysten valmistamat pallonivelet. Tällaisten yritysten tuotteen käyvät läpi lukuisia testejä, joten ne ovat laadukkaita ja kestävät vuosia. Parhaita pallonivelien valmistajia on nykypäivänä muun muassa Delphi, Mapco, Meyle, Ruville, Sidem, Lemförder, Stark Professional Line, TRW, Triscan, Febi Bilstein, Sasic, Ridex, Swag, ABS, Metzger, Vaico, NK. Löydät näiden brändien varaosia verkkokaupastamme aina edulliseen hintaan.
Mitkä merkit kertovat pallonivelten olevan vialliset?
Jos pallonivel on rikki, huomaat sen esimerkiksi seuraavista merkeistä:
- pyörän vaappuminen
- renkaiden epätasainen kuluminen
- pyörien vinous
- pallonivelestä kaarteissa kuuluva nakutus
- ratin kääntämiseen tarvittavan voiman lisääntyminen
- auton suistuminen ajoradaltaan sekä jousituksesta kuuluva naksahtelu jarrutettaessa
Voit selvittää pallonivelen tarkastusta koskevan kysymyksen vastauksesta, miten määrität, onko osa viallinen. Varsinainen tarkistus suoritetaan korjaamolla diagnostiikka-alustan avulla.
Suosituimmat tuotteet: Alapallonivel
- Asennuspuoli: Alla, etuakseli molemminpuoleinen
- Kartiomitta (mm): 19
- Pituus (mm): 48
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Kiinnitysmateriaalilla
- Reikien määrä: 3
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli, ala
- Läpimitta [mm]: 18
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli, Oikea, Alla
- Kartiomitta (mm): 15
- Kartionousu: 1:5
- Kierremitta: M12X1.5
- Pituus (mm): 30
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: etuakseli molemminpuoleinen
- Kartiomitta (mm): 18,4
- Kartionousu: 1:6
- Kierre 1: M16X1,5
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: etuakseli molemminpuoleinen
- Kartiomitta (mm): 20,3
- Kartionousu: 1:10
- Kierremitta: M16X1.5 RHT
- Aukkoväli 1 / aukkoväli 2: 80
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli, Oikea
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Molemminpuolin, Alla, Etuakseli
- Kartiomitta (mm): 20
- Kierremitta: M16X1.5
- Pituus (mm): 52
- Pakkaustyyppi: Laatikko
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Alla, Etuakseli, vasen
- Kartiomitta (mm): 15,4
- Kierre 1: MM12X1,5R
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: etuakseli molemminpuoleinen, Yläpuolella
- Kartiomitta (mm): 18
- Tarvittava kappalemäärä: 2
- Ulkokierre [mm]: M14 x 1,5, M42 x 1,5
- Paino [kg]: 0,500
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli, ala
- Kartiomitta (mm): 17,4
- Kartionousu: 1/5
- Läpimitta [mm]: 42
- Kierre 1: MM14X1.5R
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Molemminpuolin, Alla, Etuakseli
- Kartiomitta (mm): 15,5
- Kierremitta: M14X1.5
- Pituus (mm): 75,5
- Korkeus (mm): 47
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: etuakseli molemminpuoleinen
- Kartiomitta (mm): 18
- Paino [kg]: 0,745, 0,64
- Kierre 1: M14x1,5
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ilman alapallo-/palloniveltä
- Lukumäärä akselille: 2
- kierre 2: M10x1,5
- Sisäläpimitta 2 [mm]: 27
- Tila: Täysin