Hae rekisterinumerolla

Löydä Alatukivarsi:

1
2
3
Haku

Alatukivarsi

Alkuperäiset Alatukivarsi luettelo

Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Tukivarsi

Lisää

Lisätiedot Tukivarsisarja

Raidetanko on osa jousitusta. Hän vastaanottaa kaarteissa, jarrutuksessa ja suunnan muutossa syntyviä poikittaisvoimia. Yhdyssiteenä pyörän ja korin raidetangolla on tärkeää rooli turvallisuudessa, joten sitä on taottu teräksestä. Ulkopuolella on liitokset, jotka turvaavat liikkuvaa yhteyttä. Korin puolelta käytetään yleisesti ns. silentblock-kiinnikkeet tai muuten kumi- ja metalliset nivelet pyörän puolelta pääsääntöisesti on olemassa yksinkertainen pallonivel. Kumimetallisten nivelien valmistuksessa käytetään kimmoisuuden mittaria.

Se on nykyaikaianen materiaali, jolla on paljon etuja, mutta se kuluu ajan mittaan. Usein raidetangon vaihdon syynä on kumiosien kulutus. Harvemmin raidetanko menee rikki teräsosien korroosion takia. Materiaalien vian tai onnettomuuden takia voisivat myös syntyä halkeamia tai muita vaurioita. Joka tapauksessa täytyy välittömästi sen vaihtaa, koska raidetangon rikkoutuminen voi aiheuttaa vakavia seurauksia. Jos auto tulee ohjamattomaksi, monissa tapauksissa on vaikeaa välttää onnettomuutta. Joten älä viivyttää korjausta missään olosuhteissa.

Raidetanko on helppo vaihtaa. Tämä työ on tehtävä erittäin huolellisesti. Pääasiassa käytetään lukituslukkopultit. Niitä pitää vaihtaa myös korjauksen aikana. Sama koskee suojapidikkeitä. Meidän verkkoluettelomme sisältää useita muita autonosia, jotka mahdollistavat vähentää korjauskuluja laadusta tinkimättä. Tarjoamme sinulle jarrupalat, navat, laakerit, pyörän jarrusylinterit, sytytystulpat, takavalot, ajovalot ja monet muut varaosat autollesi.

Lo que es necesario saber sobre el cambio los brazos de la suspensión: vida útil límite, defectos comunes y sus síntomas, consejos y recomendaciones

La vida útil de funcionamiento de los brazos de suspensión es de 60 000 - 80 000 kilómetros recorridos por el coche. Depende mucho de la condición del pavimento en el que se usa el coche y del estilo de conducción. Además del desgaste, los defectos en los brazos delanteros y traseros de la suspensión pueden estar causados por varios daños mecánicos (fisuras, roturas) y deformación.

Los síntomas de defecto de las piezas son los arañazos y los golpeteos durante la conducción en carreteras irregulares. Al girar, se puede escuchar sonido de resquebrajado o clics en el lado de la suspensión. Además, los síntomas de fallo en los brazos son: empeoramiento de la capacidad de agarre a la carretera en el movimiento recto. Los defectos en los brazos (horquillas o brazos tirados) pueden venir indicados por el desgaste desigual de las bandas de rodadura de los neumáticos y movimiento libre significativo en el volante.

Se recomienda inspeccionar los componentes en un taller. Una plataforma elevadora o un foso de inspección son necesarios para ellos. Las piezas se inspeccionan exhaustivamente en busca de presencia de grietas y deformaciones y se cambian de ser necesario. Es mejor confiar el procedimiento a especialistas, ya que desmontar algunas de las otras piezas que impiden el acceso puede ser necesario.

La secuencia de pasos para el cambio de los brazos superiores frontal y trasero difiere levemente del procedimiento de desmontaje e instalación de los brazos inferiores de suspensión. En cualquier caso el desmontaje de las ruedas (frontales y traseras) es necesario, así como la limpieza de la suspensión frente a suciedad. Luego un especialistas desatornilla los aprietes de la barra estabilizadora y desmonta las rótulas. Durante la retirada del brazo inferior trasero, los aprietes de la parte al manguetas del eje y de la sujeción de la pieza a la viga del eje pueden desatornillarse. Al desmontar el brazo frontal inferior (sí como el trasero), un especialistas desconectará el sensor ABS si es necesario.

Tras ello, el componente defectuoso será desmontado. Un nuevo brazo se instala en el orden inverso al de extracción. Al instalar la pieza, el especialistas comprobará el alineado de las ruedas y lo ajustará si es necesario.

Durante el recambio de los brazos de la suspensión, se recomienda prestar atención a la condición de las rótulas, bujes, amortiguadores y barras estabilizadoras. Por necesidad, estas piezas deberían cambiarse junto con los brazos.

Lisää
Asiakkaamme kysyvät

Kuinka jousituksen varsi irrotetaan?

Tarvitset jousituksen varren irrottamiseen tunkin, kiinnikkeitä, kiintoavainsarjan ja ruuvimeisseleitä sekä erityisiä tarvikkeita painaaksesi tukivarsien puslat ulos, jos puslat täytyy vaihtaa. Vaihtaminen on melko vaikeaa. Esimerkiksi ala- tai yläkolmiotukivarsien ja jättövarren tai jousituksen asennuksessa täytyy irroittaa renkaat, ja asennuksen jälkeen ne tulee tasapainottaa. Joskus ruostuneiden pulttien auki saaminen on mahdotonta ilman erityisiä voiteluaineita. Etu- ja taka-akselin vaihdon työvaiheet saattavat erota toisistaan. Saadaksesi selville työvaihdeiden järjestyksen, käytä avuksesi ajoneuvon teknisissä dokumenteissa olevia ohjeita.

Kuinka tarkistaa etujousituksen varsien kunto?

Tarkistaaksesi etujousituksen varsien kunnon tarkista ne ensin visuaalisesti: epämuodostumat, halkeamat, muhvien kumin tai pölysuojien kuluminen kertovat, että kuluneet osat tai osien kokoonpanot tulee vaihtaa uusiin. Sitten sinun tulee varmistaa, että pallonivelissä ei ole välystä. Tämän tarkistamiseksi sinun tulee asettaa auto tarkistusmonttulle tai rampille, nostaa eturenkaat ilmaan ja yrittää heiluttaa vartta rautakangella. Pallonivelten visuaalisen tarkistuksen lisäksi niiden kunto tarkistetaan työntömitan avulla. Määritelläksesi aksiaalisen välyksen määrän sinun tulee mitata tukevan aluslevyn ja muhvin välinen etäisyys: jos nivel on ehjä, sen tulisi olla 1,5–5,0 mm ylemmällä ja 3,0–7,5 mm alemmalla varrella.

Minkä merkkinen varsi kannattaa asentaa?

Kannattaa asentaa autoosi tunnettujen merkkien varsia. Osat voidaan jakaa kolmeen ryhmään hintansa perusteella:

  1. Premium-luokka. Tähän kuuluu valmistajien, kuten Lemförder, Monroe, Stark Professional Line, TRW, Qsten, tuotteita. Näiden yritysten varret ovat kalliita, mutta niiden korkeaa hintaa kompensoi niiden pitkä elinikä, joka on yleensä yli 120 000 ajokilometriä.
  2. Keskiluokka. Tämän kategorian varaosat ovat erinomainen vaihtoehto kalliille osille. Ne ovat korkealaatuisia. Ne on suunniteltu kestämään noin 70 000 ajokilometriä. Näitä löytyy yritysten, kuten Moog, Ruville, Meyle, Diederichs, Febi Bilstein, Metzger ja SWAG, valikoimista.
  3. Edulliset. Yritysten, kuten Optimal, NK, JP Group, RIDEX, MAPCO, Quinton Hazell ja VAICO, osat kuuluvat tähän ryhmään. Tähän kategoriaan kuuluvat etujousitusten varret auttavat säästämään rahaa, mutta hajoavat myös nopeammin kuin muut: niiden arvioitu käyttöikä on noin 40 000 ajokilometriä.

Suosituimmat tuotteet: Alatukivarsi

Tukivarsi, pyöräntuenta RIDEX 273C0036
Auto Alatukivarsi 273C0036
Tuotekoodi: 273C0036
RIDEX Tukivarsi, pyöräntuenta 273C0036
47,49 €
sis. Alv 24%, toimituskulut
  • Asennuspuoli: Etuakseli, oikea
  • Materiaali: Alumiini
  • Ohjausmalli: Poikittaistukivarsi
  • Pituus (mm): 344
  • Kartiomitta (mm): 16
  • Kartionousu: 1:5
  • Tila: Täysin
Тiedot
Yli 100 tuotetta varastossa
Tukivarsi, pyöräntuenta RIDEX 273C0384
Auto Tukivarsi 273C0384
Tuotekoodi: 273C0384
RIDEX Tukivarsi, pyöräntuenta 273C0384
42,99 €
sis. Alv 24%, toimituskulut
  • Asennuspuoli: Etuakseli, oikea
  • Materiaali: Alumiini
  • Ohjausmalli: Poikittaistukivarsi
  • Pituus (mm): 385
  • Kartiomitta (mm): 15,5
  • Tila: Täysin
Тiedot
Yli 100 tuotetta varastossa
Tukivarsi, pyöräntuenta RIDEX 273C0015
Auto Tukivarsisarja 273C0015
Tuotekoodi: 273C0015
RIDEX Tukivarsi, pyöräntuenta 273C0015
55,49 €
sis. Alv 24%, toimituskulut
  • Asennuspuoli: Oikea, Etuakseli
  • Ohjausmalli: Poikittaistukivarsi
  • Kartiomitta (mm): 17
  • Tila: Täysin
Тiedot
Yli 100 tuotetta varastossa
Tukivarsi, pyöräntuenta RIDEX 273C0699
Auto Pyöräntuenta 273C0699
Tuotekoodi: 273C0699
RIDEX Tukivarsi, pyöräntuenta 273C0699
29,49 €
sis. Alv 24%, toimituskulut
  • Asennuspuoli: Molemminpuolin, Etuakseli, ala
  • Ohjausmalli: Poikittaistukivarsi
  • Tila: Täysin
Тiedot
Yli 100 tuotetta varastossa
Tukivarsi, pyöräntuenta RIDEX 273C0041
Auto Poikittaistukivarsi 273C0041
Tuotekoodi: 273C0041
RIDEX Tukivarsi, pyöräntuenta 273C0041
73,49 €
sis. Alv 24%, toimituskulut
  • Asennuspuoli: Etuakseli, vasen
  • Materiaali: Alumiini
  • Ohjausmalli: Poikittaistukivarsi
  • Kartiomitta (mm): 14,4
  • Kartionousu: 1/10
  • Kierre 1: M12x1,5
  • kierre 2: M14x1,5
  • Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Alapallo-/pallonivelellä
  • Tila: Täysin
Тiedot
Yli 100 tuotetta varastossa
Tukivarsi, pyöräntuenta RIDEX 273C0040
Auto Tukivarret 273C0040
Tuotekoodi: 273C0040
RIDEX Tukivarsi, pyöräntuenta 273C0040
44,99 €
sis. Alv 24%, toimituskulut
  • Asennuspuoli: Etuakseli, vasen
  • Materiaali: Alumiini
  • Ohjausmalli: Poikittaistukivarsi
  • Pituus (mm): 344
  • Kartiomitta (mm): 16
  • Kartionousu: 1:5
  • Tila: Täysin
Тiedot
Yli 100 tuotetta varastossa
Tukivarsi, pyöräntuenta RIDEX 273C0003
Auto Ylätukivarsi 273C0003
Tuotekoodi: 273C0003
RIDEX Tukivarsi, pyöräntuenta 273C0003
16,99 €
sis. Alv 24%, toimituskulut
  • Asennuspuoli: Vasen
  • Materiaali: Alumiinivalu
  • Ohjausmalli: Poikittaistukivarsi
  • Pituus (mm): 300, 249
  • Korkeus (mm): 80
  • Kierre 1: Pinch Bolt 16mm
  • kierre 2: Bush 10.2mm
  • Leveys (mm): 54
  • Tila: Täysin
Тiedot
Yli 100 tuotetta varastossa
Tukivarsi, pyöräntuenta RIDEX 273C0004
Auto Alatukivarsi 273C0004
Tuotekoodi: 273C0004
RIDEX Tukivarsi, pyöräntuenta 273C0004
17,99 €
sis. Alv 24%, toimituskulut
  • Asennuspuoli: Yläpuolella, Edessä, Etuakseli, vasen
  • Materiaali: Alumiini
  • Ohjausmalli: Poikittaistukivarsi
  • Pituus (mm): 273
  • Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Kumilaakerilla
  • Tila: Täysin
Тiedot
Yli 100 tuotetta varastossa
Tukivarsi, pyöräntuenta RIDEX 273C0469
Auto Tukivarsi 273C0469
Tuotekoodi: 273C0469
RIDEX Tukivarsi, pyöräntuenta 273C0469
39,99 €
sis. Alv 24%, toimituskulut
  • Asennuspuoli: Etuakseli, Vasen, Alla
  • Ohjausmalli: Poikittaistukivarsi
  • Kartiomitta (mm): 18
  • Tila: Täysin
Тiedot
Yli 100 tuotetta varastossa
Tukivarsi, pyöräntuenta RIDEX 273C0013
Auto Tukivarsisarja 273C0013
Tuotekoodi: 273C0013
RIDEX Tukivarsi, pyöräntuenta 273C0013
40,99 €
sis. Alv 24%, toimituskulut
  • Asennuspuoli: Etuakseli, vasen
  • Materiaali: Teräs
  • Ohjausmalli: Poikittaistukivarsi
  • Tila: Täysin
Тiedot
Yli 100 tuotetta varastossa
Tukivarsi, pyöräntuenta RIDEX 273C0007
Auto Pyöräntuenta 273C0007
Tuotekoodi: 273C0007
RIDEX Tukivarsi, pyöräntuenta 273C0007
16,49 €
sis. Alv 24%, toimituskulut
  • Asennuspuoli: Yläpuolella, Takana, Etuakseli, oikea
  • Materiaali: Alumiini
  • Ohjausmalli: Poikittaistukivarsi
  • Pituus (mm): 248
  • Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Kumilaakerilla
  • Lisätarvike/lisätieto: Tarvikkeilla
  • Tila: Täysin
Тiedot
Yli 100 tuotetta varastossa
Tukivarsi, pyöräntuenta RIDEX 273C0466
Auto Poikittaistukivarsi 273C0466
Tuotekoodi: 273C0466
RIDEX Tukivarsi, pyöräntuenta 273C0466
40,99 €
sis. Alv 24%, toimituskulut
  • Asennuspuoli: Oikea, Alla, Etuakseli
  • Ohjausmalli: Poikittaistukivarsi
  • Kartiomitta (mm): 17,5
  • Tila: Täysin
Тiedot
Yli 100 tuotetta varastossa
Suositut valmistajat
Parhaat hinnat — Alatukivarsi
Parhaat hinnat
Edulliset hinnat, selkeä tilausprosessi ja varaosien korkea laatu – vain autoihinvaraosat.fi-sivustolla
Ilmainen toimitus — Alatukivarsi
Kuljetuskustannukset
Säästä toimituskuluissa. Yli 160 € arvoisten tilausten toimitus on ilmainen nyt myös Suomeen
Nopea toimitus — Alatukivarsi
Nopea toimitus
DHL Tilaamasi autojen varaosat toimitetaan GLS:n välityksellä
  • Maksa PayPal: Tukivarsi
  • Maksa Visa: Tukivarsisarja
  • Maksa Mastercard: Tukivarsisarja
  • Maksa Klarna: Pyöräntuenta
  • Maksa Tilisiirto: Pyöräntuenta
  • Maksa Trustly: Alatukivarsi