Löydä Akselipalkki :
Akselipalkki

- Auton Alatukivarsi
- Auton Pyörännapa
- Auton Pyöränlaakeri
- Auton Vetoakseli
- Auton Koiranluu
- Auton Vetonivel
- Auton Kardaani
- Auton Alapallonivel
- Auton Tukivarren hela
- Auton Vaihteistoöljy
- Auton Alatukivarren korjaussarja
- Auton Automaattivaihteistoöljy
- Auton Kardaanin kuminivel
- Auton Olka-akseli
- Auton Kallistuksenvakaajan puslat
- Auton Vetonivelen suojakumi
- Auton Pyöränpultit
- Auton Taka-akselin puslat
- Auton Levikepalat
- Auton Kallistuksenvakaaja
- Auton Pyöränmutterit
- Auton Tasauspyörästö
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Apurunko
-
MERCEDES-BENZ
- E-sarja Akselipalkki
- C-sarja Akselipalkki
- Apurunko SPRINTER
-
PEUGEOT
- Moottoripalkki — 307
- 308
- 206
-
HONDA
- Moottoripalkki — CR-V
- CIVIC
- ACCORD
Lisätiedot Moottoripalkki
Auton runko: vaihtaminen ja valinta
Milloin ja miksi auton runko pitää vaihtaa
Valmistajat eivät rajoita tämän autonosan käyttöikää tarkoilla määritteillä. Komponentti pitää vaihtaa, jos siihen tulee syviä tai pitkiä halkeamia, se on pahasti ruostunut tai jos se on merkittävästi vääntynyt.
Syy auton rungon vaihtotarpeeseen mekaanisten vaurioiden seurauksena on yleensä liikenneonnettomuus. Lisäksi komponentti voi vääntyä esimerkiksi, jos pyörä osuu syvään kuoppaan. Osan ruostuminen johtuu yleensä auton käytöstä ja varastoinnista erittäin kosteissa olosuhteissa sekä usein toistuvista lämpötilan muutoksista sekä siitä, ettei autoa ole ruostesuojattu.
Auton rungon viat huomataan, kun auton korin osien väliin tulee rakoja, sen geometrinen muoto ja erityisesti ovet ja ikkuna-aukot vääntyvät, alustasta kuuluu kirskuvaa ääntä ja ajo-ominaisuudet heikkenevät suoralla tiellä ajettaessa. Lisäksi yksi auton rungon vian merkki on se, ettei pyöränkulmien suuntausta pysty säätämään. Jos autossa ei ole varsinaista runkoa, mutta siinä on apurunko tai akselipalkki, niiden viat ilmenevät samoista merkeistä.
Auton rungon vaihtaminen on työläs prosessi, joka yleensä edellyttää useiden auton korin osien purkamista. Tämä olisi suoritettava huoltokorjaamolla nostinta käyttämällä. Auton rungon vaihdon jälkeen kannattaa säätää pyörän kulmien suuntaus.
Miten auton runko valitaan
Rakenteen mukaan jaoteltuna tarjolla on kahta rungon päätyyppiä, joita käytetään henkilöautoissa: palkkikehykset ja keskusputkirunko. Ensiksi mainittu koostuu kahdesta pitkittäispalkista ja useista poikkittaispalkeista.
Keskusputkirungon tärkein osa on putki, joka yhdistää kampikammion ja kaikki vaihteiston osat. Tällaisen rakenteen etuna on korkea kuormauskyky, kun autoa käytetään esimerkiksi epätasaisella tiellä.
Ostaaksesi auton rungon, josta on iloa pitkään, suosi mieluummin luotettavien valmistajien tuotteita. Laadukkaita tuotteita valmistavat seuraavat merkit: Blic, JP Group, Prasco, Van Wezel ja Bugiad.
Runko tulee valita auton merkin, mallin, korin tyypin ja valmistusvuoden mukaan. Ostaessasi apurunkoa sinun pitäisi ottaa huomioon myös sen asennuspaikka: tuleeko se eteen vai taakse ja ala- vai yläosaan. Lisäksi tärkeitä valintakriteereitä ovat käytetyn vaihteiston tyyppi ja myös auton jarrujen ja ohjauslaitteiden ominaisuudet.
Suosituimmat tuotteet: Akselipalkki

- Parituote: VKDS 475000
- Pituus (mm): 59
- Korkeus (mm): 65
- Sisäläpimitta [mm]: 10,1
- Tila: Täysin
- Laatu: Equipart Certified
- Asennuspuoli: Edessä
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Alla, Edessä
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Edessä
- Osa: Ylä osa
- Pelti: Tukipalkki
- Tila: Täysin