Löydä Kallistuksenvakaaja :
Kallistuksenvakaaja
- Auton Alatukivarsi
- Auton Pyörännapa
- Auton Pyöränlaakeri
- Auton Vetoakseli
- Auton Koiranluu
- Auton Vetonivel
- Auton Kardaani
- Auton Alapallonivel
- Auton Tukivarren hela
- Auton Vaihteistoöljy
- Auton Akselipalkki
- Auton Alatukivarren korjaussarja
- Auton Automaattivaihteistoöljy
- Auton Vetonivelen suojakumi
- Auton Kardaanin kuminivel
- Auton Olka-akseli
- Auton Kallistuksenvakaajan puslat
- Auton Taka-akselin puslat
- Auton Pyöränpultit
- Auton Levikepalat
- Auton Pyöränmutterit
- Auton Tasauspyörästö
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Vakaaja
- PEUGEOT
- Kallistuksenvakaaja — 307
- 308
- 206
Lisätiedot Kallistuksenvakaaja
Kallistuksenvakain on auton jousituksen laite. Kallistuksenvakain on terästanko, joka on asennettu auton akselille. Kallistuksenvakainta käytetään auton kallistuksen vähentämiseksi sivusuuntaan kaarteissa. Käyttäen nykyaikaisissa autoissa erillisjousituksen on oltava tasapainotettu, jotta auton kaarreajossa pysymään vaaka-asennossa. Kallistuksenvakaimen tärkein tekijä on jäykkyys, joka saattaa vaihdella riippuen mallista.
On myös kallistuksenvakaimia, joiden jäykkyyttä voidaan säätä sähköisellä moottorilla tai hydraulisella ohjauksella. Näin ollen on mahdollista makauttaa alustan nykyisen tilanteeseen. Tällaiset teknologiat ovat enimmäkseen käytössä erikoisajoneuvoissa. Kallistuksenvakaimen rikkoutuminen tapahtuu pääasiassa yhdistävien elementtien syystä. Jos näin tapahtuu, esimerkiksi, metallin korroosion tai iskun takia, kallistuksenvakain lakkaa toimimasta kunnolla. Rikkoutumisen merkkinä voi olla räiskeen ääni kaarreajossa ja ajettaessa epätasaisella tiellä. Vian syynä voi myös olla onnettomuus. Joka tapauksessa mahdollisimman pian on korjattava tai vaihdettava kallistuksenvakain. Käyttää auton viallisella kallistuksenvakaimella on vaarallista. Hätätilanteessa asetat itseäsi vaarallisuuden alaiseksi.
Monissa tapauksissa korjata kallistuksenvakain on mahdotonta ja näin ollen sen on vaihdettava kokonaan. Se ei ole erityisen vaikeaa, koska osan rakenne on yksinkertainen. On kiinnitettävä erityistä huomiota nimenomaan autollesi mallille tarkoitettua kallistuksenvakainta. Huoltamolla tehdään vaihtoa hyvin nopeasti. Jos etsit joitakin osia autollesi, kannattaa käydä verkkokaupassamme. Myymme jarrupalat, olkatuet, keinuvat tuet, kallistuksenvakaimet, yhdistystangot, jousitusvarret, pyöränavan laakerit, taustapeilit, ilmansuodattimet, kytkimen laakerit ja monet muut osat.
Mitä sinun pitää tietää kallistuksenvakaajan vaihdosta: käyttöiän rajat, yleiset viat ja niiden merkit, sekä vinkit ja suositukset
Kallistuksenvakaajan käyttöikää ei ole ennalta määritelty. Yleensä se pitää vaihtaa, jos itse tanko on vääntynyt tai sen kiinnikkeet ovat löystyneet.
Tyypilliset edessä ja takana sijaitsevien kallistuksenvakaajan vian merkit ovat auton rungon heilunta kaarteissa ja jarrutettaessa, ajoneuvon ohjaamisesta kuuluva kirskuna alustasta ajon aikana kuuluva kopina ja heikentynyt ajettavuus.
Kallistuksenvakaajan diagnostiikka tehdään silmämääräisesti. Tehdäksesi sen, sinun täytyy ajaa auto öljymontun päälle tai nostimelle. Tarkastuksessa havaitut vääntymiset, lommot tai halkeamat, osoittavat komponentin vaihtotarpeen. On myös syytä varmistaa, että komponenttien päät sijaitsevat samassa tasossa, mittaamalla jokaisen niiden etäisyys lattian pinnasta.
On suositeltavaa vaihdattaa auton kallistuksenvakaajat huoltokorjaamolla. Ennen osan irrotusta, etu- tai takapyörät on irrotettava riippuen kallistuksenvakaajan asennus paikasta. Sitten kaikki kiinnitysruuvit ja mutterit on ruuvattava irti, ja osan tuet, tangot ja kiinnikkeet on poistettava. Prosessin aikana pitää arvioida kallistuksenvakaajan eri osien kunto (kumipuslien, prikkojen, kiinnikkeiden) ja vaihtaa ne tarvittaessa.
Suosituimmat tuotteet: Kallistuksenvakaaja
- Läpimitta [mm]: 21
- Tila: Täysin
- Tarvittava kappalemäärä: 1
- Vakaajan halkaisija [mm]: 25
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli
- Kokonaispituus (mm): 331
- Ulkokierre [mm]: 10 X 1,5
- Kokonaiskorkeus (mm): 55
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli
- Kokonaispituus (mm): 72
- Läpimitta [mm]: 26
- Tila: Täysin
- Väri: keltainen
- Asennuspuoli: Etuakseli
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 1040
- Tarvittava kappalemäärä: 1
- Tanko / tuki: Yhdystanko
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Taka-akseli, molemminpuolinen
- Sisäläpimitta [mm]: 41
- Pituus (mm): 60
- Läpimitta [mm]: 41
- Leveys (mm): 60
- Korkeus (mm): 74
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Takana
- Paino [kg]: 1,737
- Pakkauspituus [cm]: 120,0
- Pakkausleveys [cm]: 20,0
- Pakkauskorkeus [cm]: 20,0
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Taka-akseli, molemminpuolinen, Edessä
- Valmistusnumero: ZWT-MZ-060
- Bruttopaino [kg]: 0,609
- Nettopaino [g]: 579
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli
- Kokonaispituus (mm): 97
- Läpimitta [mm]: 31
- Tila: Täysin
- Läpimitta [mm]: 18
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli
- Kokonaispituus (mm): 93
- Läpimitta [mm]: 24
- Tila: Täysin