Löydä Takajarrusylinteri:
Takajarrusylinteri

Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Jarrusylinteri
Lisätiedot Pyörän jarrusylinteri
Pyöräjarrusylinteri on tärkeä osa hydraulista jarrujärjestelmää. Sisältä siinä on syöttösylinteri. Kun kuljettaja painaa jarrupoljinta, syöttösylinteri siirtyy ja työntää jarrunestettä jarruputkistoon. Se siirtää jarrunestettä tulosylinteri, joka on jarrulevykoneiston haalla. Autoissa käytetään yksinomaan kaksikomeroisia ja kaksimäntäisiä pyöräsylinteriä. Tämän vuoksi jarrujärjestelmä toimii jopa silloin, vaikka yksi sylinteri on rikkoutunut.
Pyöräjarrusylinterissä ajan mittaan kerääntyvät kaikki aineet, jotka periaatteessa eivät kuuluu jarrujärjestelmälle. Näitä ovat lähinnä vettä ja ruostetta. Tästä muodostuu epämiellyttävä sekoitus, jonka vaikutus on vahingollista. Hienot ruostehiukkaset toimivat samoin kuin hiekkapaperi ja mäntien avulla liikkuvat jatkuvasti pitkin pyöräjarrusylinterin sisäpintaa. Siksi on tärkeää noudattaa valmistajan näyttämiä jarrunesteen vaihtoväliaikoja. Jos on jarrunesteen vuoto, niin mahdollisesti on kulunut tiiviste. Purkamisessa tarvitse huolellisesti tarkistaa pyöräjarrusylinterin. Jos se on hyvin kulunut, on järkevää asentaa uutta. Sylinterin kallis korjaus on perusteltu vain siinä tapauksessa, jos varaosa ei ole saatavilla tai hinta on liian korkea.
Koska pyöräjarrusylinteri kuuluu jarrujärjestelmälle, sen vaihdon tulisi tekemään kokenut mekaanikko, jolla on riittävästi tietoja ja kokemusta. Periaatteessa on parempi antaa turvallisuuteen liittyviä järjestelmiä tekemiseksi korjaamolle. Sivuillamme löydät myös tavaratilan, jäähdytysveden letkut, kytkimen levy, polttoainepumppu, kampiakselin laakeri, matkustamon suodatin ja monet muut autolle tarvittavat osat. Käynti verkkokaupassamme sen lisäksi on paljon helpompaa kuin perinteisessä myymälässä.
Mitä sinun tulee tietää jarrusylinteristä: käyttöikä, yleiset viat ja niiden merkit, vinkin ja suositukset
Valmistajat eivät määritä jarrusylinterin käyttöikää. Osa vaihdetaan, kun se hajoaa.
Pääsääntöisesti osa vaihdetaan, kun mäntä on jumiutunut tai jarruneste vuotaa. Kun jarrupoljin tuntuu raskaammalta kuin ennen tai se ei palaa alkuperäiseen asentoonsa sen painamisen jälkeen, on tämä merkki ensimmäisestä viasta. Vuoto taas voidaan tunnista polkimen löystymisestä. Lisäksi jarrulevyyn ilmestyy öljytahroja ja jarrunesteen tason merkkivalo syttyy. Jarrusylinterin vaihdon tarpeesta kielii myös heikentynyt jarrujärjestelmän teho ja auton luisuminen jarrutettaessa.
Osan diagnostiikka suoritetaan erityisillä laitteilla huoltamolla. Asiantuntijat suorittavat myös silmämääräisen tarkistuksen, kun yksikkö on purettu.
Vaihtojärjestys riippuu osan sijainnista. Jos etujarrun työsylinteri on viallinen, aseta auto nostimelle, estä sen takapyörien liikkuminen ja irrota etupyörä päästäksesi käsiksi hajonneeseen osaan. Irrota sitten jarrusatula, puhdista jarrusylinterin kiinnityskohdat, irrota jarruletku ja avaa sen kiinnikkeet, jotka pitävät kiinni viallista sylinteriä. Irrota sitten viallinen osa, asenna sen tilalle uusi ja kokoa yksikkö vastakkaisessa järjestyksessä. Takajarrujen käyttösylinterin vaihto vaatii rumpujarrun ja -kenkien purkamista, mutta suoritetaan periaatteessa samalla tavalla. Muista ilmata jarrujärjestelmä uuden osan asentamisen jälkeen.
Jarrujen käyttösylinterit on suositeltavaa vaihtaa samanaikaisesti kahdessa akselin pyörässä. Uusi kumisuojus asennetaan yhdessä sylinterin kanssa. Osa valitaan sylinterin koon, mikä on eri etu- ja takarenkaissa, mukaan.
Suosituimmat tuotteet: Takajarrusylinteri

- Asennuspuoli: Taka-akseli, molemminpuolinen
- Materiaali: Alumiini
- Kierremitta: 1x M10x1.0
- Paino [kg]: 0,2
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 35
- Asennusläpimitta [mm]: 30
- kierrereikiä [kpl]: 2
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Huohotinventtiilillä
- Männän halkaisija mm: 19,05
- Tila: Täysin

- Asennuspuoli: Taka-akseli, molemminpuolinen
- Materiaali: Alumiini
- Kierremitta: 1x M10x1.0
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 15,9
- Männän halkaisija mm: 20,64
- Tila: Täysin

- Asennuspuoli: Taka-akseli, oikea, Taka-akseli, vasen
- Materiaali: Alumiini
- Kierremitta: 1xM10x1
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 15
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 1
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Huohotinventtiilillä
- Sylinterin halkaisija [mm]: 17,5
- Tila: Täysin

- Asennuspuoli: Taka-akseli, molemminpuolinen
- Läpimitta [mm]: 22,2
- Materiaali: Valurauta
- Kierremitta: 1x M12x1.0
- Paino [kg]: 0,42
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 31,8
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 2
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Huohotinventtiilillä
- Tila: Täysin

- Asennuspuoli: Taka-akseli, molemminpuolinen
- Sylinterimännän halkaisija [mm]: 19,05
- Materiaali: Valurauta
- Kierremitta: 1x M10x1.0
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 21
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 2
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Huohotinventtiilillä
- Tila: Täysin

- Läpimitta [mm]: 22,2
- Materiaali: Valurauta
- Jarrujärjestelmä: BOSCH/BENDIX
- Kierremitta: 1x 3/8 24 UNF
- Paino [kg]: 0,33
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 31
- Tila: Täysin
- Materiaali: Valurauta
- Jarrujärjestelmä: Bendix
- Kierremitta: 10 X 1
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 36
- Männän halkaisija mm: 22
- Tila: Täysin

- Materiaali: Valurauta
- Reikä-Ø [mm]: 17,46
- Jarrujärjestelmä: ATE
- Kierremitta: 10 x 1
- tuotenumerolle: 4912
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 21
- Tila: Täysin

- Materiaali: Valurauta
- Jarrujärjestelmä: AP Lockheed/Bendix
- Kierremitta: 10 X 1, 10 x 1
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 35
- Männän halkaisija mm: 19,05
- Tila: Täysin

- Materiaali: Harmaa valurauta
- MAPP-koodi saatavilla
- Männän halkaisija mm: 23,8
- Tila: Täysin
- Materiaali: Valurauta
- Jarrujärjestelmä: Bendix
- Kierremitta: 10 X 1,25
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 35
- Männän halkaisija mm: 19,05
- Tila: Täysin

- Materiaali: Alumiini
- MAPP-koodi saatavilla
- Männän halkaisija mm: 19,0
- Tila: Täysin