Löydä Jarrupääsylinteri :
Jarrupääsylinteri

- Auton Jarrulevyt
- Auton Jarrupalat
- Auton Jarrusatula
- Auton Jarrusatulan korjaussarja
- Auton Käsijarru
- Auton Jarrukilpi
- Auton Käsijarruvaijeri
- Auton Jarrukengät
- Auton Jarruletku
- Auton Käsijarrukengät
- Auton Jarrusatulan pidin
- Auton Jarrurumpu
- Auton Alipainepumppu
- Auton Jarruneste
- Auton Takajarrusylinteri
- Auton Jarrutehostin
- Auton Jarrusarjat
- Auton ABS kehä
- Auton Jarruputki
- Auton Paineakku
- Auton Jarrupaineensäädin
- Auton Jarruvalokytkin
- Auton Jarrunestesäiliö
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Jarrupääsylinteri
-
PEUGEOT
- Jarrupääsylinteri — 307
- 308
- 206
Lisätiedot Jarrupääsylinteri
Jarrupääsylinteri on yksi komponentit hydraulista jarrujärjestelmää. Se on tarkoitettu luomaan tarvittavan paineen. Tyypillisesti pääjarrusylinterin on kaksitilainen, sillä on kaksi erillistä kammiota. Näin ollen, autossa, on olemassa jarrukäytön kaksi piiriä, jotka ovat toisistaan riippumattomia, mitä on erittäin tärkeää turvallisuudelle. Kun painat jarrupoljinta, mäntä aktivoituu. Kun kuljettaja vapauttaa polkimen, mäntä jousineen palauttaa männän alkuperäiseen asentoonsa.
Kaksitilaisessa jarrusylinterissä käytetään kaksi männät: ensio- ja toisiomänttä. Jos toinen mäntistä menee rikki, jarrujen tehokkuus ei vähene, mutta sitä on tarpeeksi pysäyttää auton. Jos kuljettaja havaitsee jarrutustehon äkillinen väheneminen, se voi pääjarrusylinterin vika. Koska jarruilla ovat erittäin tärkeä merkitys liikenneturvallisuudessa, pidetään yhteyttä huoltamoon. On mahdollista, että sylinteri vuotaa, tässä tapauksessa täytyy vaihtaa sen uuteen.
Joka tapauksessa täytyy mennä autokorjaamoon, missä korjataan tai vaihdetaan. Koska kysymys on osasta, joka vaikuttaa suoraan turvallisuuteen, vakavien seurausten välttämiseksi kokemattoman korjaajan on parempi olla ryhtymättä vastaaviin tehtäviin. Vaihdon jälkeen, tarkista jarrujärjestelmän toimivuus. Vanhan pääsylinterin vaihtamiseksi käytä vain uusia jarrusylinteri luotettavalta valmistajalta. Tarpeettomien riskien välttämiseksi käytössä olevia sylintereitä ei käytetä pääsääntöisesti vaihtoon. Etsitkö autollesi vakaajan, hihnapyörän, suojaputkia, polttoaineen anturin, oven kahvan, ohjausrullia, vesipumpun, lämmönvaihtimen tai muita osia? Sitten käy meidän verkkokaupassamme, sinua yllättävät meidän alhaiset hinnat.
Mitä sinun tulee tietää jarrujen pääsylinterin vaihtamisesta: käyttöikä, yleiset viat ja niiden merkit, vinkit ja suositukset
Jarrujen pääsylintereillä ei ole tarkkaan määriteltyä käyttöikää. Yksikkö tulee vaihtaa, kun sen sisäpinta vaurioituu (siihen ilmestyy esim. halkeamia). Useimmiten nämä viat johtuvat osan kulumisesta.
Yksikön viat tunnistaa jarrupolkimen löystymisestä ja siitä, ettei tilanne muutu jarrujärjestelmän ilmaamisen jälkeen. Myös jarrunesteen vuotaminen kertoo viasta. Sylinterin paineen purkautumisen tunnistaa öljyvuodoista satuloissa, jarruletkuissa sekä jarrutehostimen kotelossa. Vuodot voidaan havaita siitä, että jarrunesteen määrä järjestelmässä vähenee.
Diagnostiikka alkaa kojelaudan lukemien tutkimisesta: erityinen mittari ilmoittaa ongelmista jarrujärjestelmässä. Voit sitten visuaalisesti tarkistaa sylinterin kotelon. Se on tarpeen tarkistaa jarrunesteen vuodon merkkien varalta. Piiriin johtavien letkujen kiinnityskohtiin tulee kiinnittää erityistä huomiota. Tarkista silmämääräisesti myös kotelo mekaanisten vaurioiden varalta.
Tarkempaa sylinterin diagnostiikkaa varten sinun tulee kääntyä asiantuntijoiden puoleen. Yksikön vaihtaminen on myös suositeltavaa suorittaa huoltamolla.
Voiko jarrujen pääsylinterin vaihtaa itse?
Jarrujen pääsylinterin vaihtaminen itse on ehdottomasti kielletty, jos sinulla ei ole siihen tarvittavaa kokemusta: väärin asennettu pääsylinteri voi hajottaa koko jarrujärjestelmän. Lisäksi jarrunesteet suositellaan vaihdettavan työn lomassa ja jarrujärjestelmä ilmataan työn jälkeen. Tämä toimenpide on melko hankala suorittaa yksin, sillä järjestelmän ilmaus tapahtuu tietyssä järjestyksessä. Se aloitetaan takapyörästä, joka on kaikkein kauimpana pääsylinteristä, ja lopetetaan etupyörään, joka on pääsylinteriä lähimpänä.
Pääsylinteriä ei tarvitse aina vaihtaa, vaan se voidaan myös korjata. Usein osa voidaan palauttaa toimintakuntoon korjaussarjalla. Korjaussarja sisältää tiivisteet, pölysuojat, männät, o-renkaat, suojatulpat, palautusjouset, männänpidikkeet ja muut osat. Jarrujen pääsylinteri täytyy irrottaa, kun korjaussarja asennetaan, joten tämä työ suositellaan teetettävän korjaamolla.
Yleisimpiä osan vaihdon tai korjauksen tarpeesta kielivät merkit ovat jarrupolkimen liikeradan kasvu, jarrutehon heikkeneminen ja jarrunesteen vuotaminen.
Minkä merkkiset jarrujen pääsylinterit sinun kannattaa valita autoosi? Kuinka monta jarrusylinteriä autossani on?
Kannattaa valita tunnettujen yritysten, kuten Brembon, Stark Professional Linen, Metellin, Textarn, ABSin, TRW:n, ATEn, Triscanin, Boschin, LPR:n, ERT:n, Frenkitin, FTEen tai Magneti Marellin valmistama jarrujen pääsylinteri. Näiden yritysten tuotteet on valmistettu laadukkaista materiaaleista moderneilla tekniikoilla, ne testataan kaikissa tuotantovaiheissa ja ne ovat luotettavia ja kestäviä. Näiden valmistajien valikoimista löytyy myös jarrujen pää- ja työsylinterien lisäksi kaikkia muitakin jarrujärjestelmän osia: mäntiä, pölysuojia ja ohjaimia etu- ja takajarrusatuloihin, jarrupaloja, jarrulevyjä, tiivisteitä, letkuja, putkia, kiinnikkeitä ja muita osia.
Saat tietää asennettujen jarrusylinterien määrän tutustumalla autosi jarrujärjestelmän rakenteeseen. Jokaisessa autossa on vähintään yksi jarrujen pääsylinteri, kun taas työsylinterien lukumäärä vaihtelee jarrumekanismin ja kussakin satulassa olevien mäntien määrän mukaan. Jarrujen työsylintereitä on autossa vähintään neljä.
Miten tarkistat, toimiiko jarrujen pääsylinteri?
Jarrujen pääsylinterin toimivuus voidaan tarkistaa telineellä, jollainen löytyy korjaamoilta. Vikadiagnostiikka suoritetaan muodostamalla työpaine sylinterin sisään. Normaalisti se pysyy samalla tasolla 7–10 sekuntia vaikutuspisteen saavuttamisesta. Äkkinäinen paineen aleneminen viittaa siihen, että jarrun pääsylinteri ei ole ilmatiivis. Tarkempaa tarkistusta varten osa on purettava. Vialliset männät ja tuhoutuneet tiivisteet vaihdetaan uusiin. Jos sylinterin rungossa tai etuosassa on kuitenkin halkeamia, viiltoja, naarmuja tai muita vaurioita, koko yksikkö on vaihdettava. Yksikön korjauksen tai vaihdon yhteydessä on suositeltavaa tarkistaa toimivuus myös muista hydraulitoimisista osista, erityisesti putkien ja etu- ja takapyörien jarrumekanismeista.
Suosituimmat tuotteet: Jarrupääsylinteri
- Kierremitta: M12x1
- Liittimiä: 2
- Männän halkaisija mm: 22,2
- Tila: Täysin
- Materiaali: Valurauta
- Reiän halkaisija [mm]: 22,2
- Jarrujärjestelmä: BENDIX
- Kierremitta: 10 X 1 (4)
- Männän halkaisija mm: 22,2
- Tila: Täysin
- Materiaali: Valurauta
- Jarrujärjestelmä: ATE
- tuotenumerolle: 1811
- Männän halkaisija mm: 22,2
- Tila: Täysin
- Jarrujärjestelmä: Bendix
- Kierre 1: M10x1
- Männän halkaisija mm: 22,2
- Tila: Täysin

- Läpimitta 1 [mm]: 20,6
- Kierre 1: M10x1
- Tila: Täysin
- Läpimitta 1 [mm]: 22,20
- Materiaali: Valurauta
- Versio: senza servo, without servo
- Tila: Täysin
- Materiaali: Valurauta
- Kierremitta: 10 X 1 (3)
- tuotenumerolle: 6762
- Männän halkaisija mm: 22,2
- Tila: Täysin
- Materiaali: Valurauta
- Reiän halkaisija [mm]: 22,2
- Jarrujärjestelmä: Bendix
- Kierremitta: 10 X 1 (4)
- Männän halkaisija mm: 22,2
- Tila: Täysin
- Materiaali: Alumiini
- Jarrujärjestelmä: TRW
- Kierremitta: 12 X 1 (2)
- tuotenumerolle: 1062
- Männän halkaisija mm: 22,2
- Tila: Täysin
- Läpimitta 1 [mm]: 22,2
- Liittimiä: 3
- Kierre 1: M10x1
- Tila: Täysin
- Materiaali: Valurauta
- Jarrujärjestelmä: Bendix
- Kierremitta: 10 X 1 (4)
- Männän halkaisija mm: 20,64
- Tila: Täysin
- Läpimitta 1 [mm]: 20,6
- Liittimiä: 2
- Kierre 1: M10x1
- Tila: Täysin