Löydä Virranjakaja :
Virranjakaja

- Auton Sytytystulpat
- Auton Sytytyspuola
- Auton Hehkutulppa
- Auton Sytytysjohto
- Auton Hehkurele
- Auton Virranjakajan kansi
- Auton Nakutustunnistin
- Auton Virranjakajan pyörijä
- Auton Sytytysmoduuli
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Virranjakaja
-
MERCEDES-BENZ
- E-sarja Virranjakaja
- C-sarja Virranjakaja
- Virranjakaja SPRINTER
-
PEUGEOT
- Virranjakaja — 307
- 308
- 206
-
HONDA
- Virranjakaja — CR-V
- CIVIC
- ACCORD
Lisätiedot Virranjakaja
Virranjakaja on osa sytytysjärjestelmän osa. Se jakaa sytytyspuolassa syntyvää suurjännitettä eri sylintereille. Sen lisäksi jakaja antaa Hallin anturin tai sytytysjärjestelmän katkaisijan kautta sytytyskipinä, jonka ansiosta syttyy polttoaineseos sylinterissä. Jakaja on helposti löydettävissä kanteen ominaisen muodon mukaisesti. Kuitenkin useimmat nykyaikaiset autot toimivat ilman sytytysjärjestelmän virranjakajaa. Sen sijaan jakajaa käyttää jokaisen sylinterin sytytyspuola.
On monta syytä, miksi sytytysjärjestelmä toimii epänormaalisti. Virranjakajan vika olisi johtanut sytytyksen puutteeseen. Tässä tapauksessa on helppo löytää vika. Valitettavasti käytännössä toimii vain osa jakajaa. Sen lisäksi auto voi pysyä liikkeen aikana. Koska virranjakajalla on suurjännite, korjauksen voisivat tehdä vain asiantuntijat. Virhe voi tuoda kohtalokkaita seurauksia itseoppineelle autoilijalle.
Purkamisen jälkeen on asennettava sytytysjärjestelmän uudelleen, jotta panna kuntoon sytytyksen ajoitus. Vasta tämän jälkeen uusi jakaja voi toimia. Esimerkiksi, voi tässä tapauksessa salamalamppu. Sytytysjärjestelmän asentamiseksi valmistajat antavat tarkkoja ohjeita, joiden on noudatettava korjaamossa. Haluatko vaihtaa sytytysjohto, sytytystulppa, pyörijän, sytytysmoduuli, sytytyspuola tai jakohihnan kansi? Ehkä tarvitset uusi kampikammio, uusi äänenvaimennin tai ilmastointilaitteen kompressori? Meiltä saat kaikki tarvittavat varaosat.
Mitä on tarpeen tietää virranjakajasta: käyttöikä, yleiset viat ja niiden merkit, vinkit ja suositukset.
Valmistajat eivät määritä tiettyä käyttöikää virranjakajalle. Yleisesti ottaen tämä osa vaatii vaihtoa hapettumisen ja kontaktien oikosulun, laakereiden ja akselipuslien kulumisen sekä antureiden hajoamisen vuoksi.
Osan vian päämerkkejä ovat auton dynamiikan heikkeneminen, nykiminen ajon aikana, ongelmat moottorin käynnistämisessä, tehon heikkeneminen sekä moottorin toimintahäiriöt tyhjäkäynnillä. Yletön polttoaineen kulutus, akselitappien kalske kiihdytettäessä ja vaimentimen paukkuminen ovat myös mahdollisia.
Diagnostiikan voi suorittaa vain korjaamolla, sillä siihen tarvitaan erityistä tietämystä ja ammattilaitteita. Osa irrotetaan, tarkistetaan saostumien, halkeamien, kondensaation, korroosion ja lämpövaurioiden varalta ja testataan tarkistustelineellä.
Virranjakajan vaihtaminen suoritetaan korjaamolla. Tätä varten akun negatiivinen napa irrotetaan, jonka jälkeen korkea- ja matalajännitejohdot irrotetaan virranjakajasta. Joidenkin autojen rakenne vaatii paineensäätimen letkun irrottamisen. Sitten viallinen virranjakaja irrotetaan ruuvaamalla auki kiinnikkeet ja uusi asennetaan sen tilalle.
Suosituimmat tuotteet: Virranjakaja

- Valmistaja rajaus: Bosch
- Tila: Täysin

- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: jakajan kannella
- Tila: Täysin
- Väri: harmaa
- Tila: Täysin

- Kondensaattorikapasiteetti: 0,25
- Tila: Täysin

- Sisään/ulosmeno aukkojen lukumäärä: 5
- Tila: Uudelleenvalmistettu