Löydä Raidetangon pää:
Raidetangon pää

- Raidetangon sisäpää
- Raidetanko
- Hammastangon suojakumi
- Hydrauliikkaöljy
- Ohjaustehostimen pumppu
- Ohjausvaihde
- Ohjausvaimennin
- Ohjausakseli + sähköinen ohjaustehostin
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Raidetangon pää
Lisätiedot Raidetangon pää
Raidetangon pää on osa raidetankoa ja se kuuluu auton ohjausjärjestelmälle. Raidetangon päät ovat pallomaisia osia. Ne sijaitsevat kummassakin päässä raidetankoa. Yhdessä raidetangon kanssa ne ovat vastuussa siitä, että auton ohjattavat pyörät tarttuvat raidetta. Pyörät eivät voi muuttaa ohjausjärjestelmä osoitettua suuntaa. Kuulapäät sekä raidetanko muodostavat yhteyden ohjauskeskuksen välillä olkatuella ja olkatuen vivun välillä. Nykyaikaisissa autoissa on pääasiassa kaksi raidetankoa joka sillalla olkatuki on kahden sillan välillä.
Raidetangon päät ovat hyvin alttiita kuormitukselle. Ne ovat mukana kaikissa ohjausprosessissa ja kestävät kaikkia vastavoimia, jotka ulosta päin vaikuttavat pyöriin. Ne ovat alttiita kulumiselle. Kuten nivelten tapauksessa ne ajan mittaan menevätrikki. Tämä käy ilmi huonolla tienpinnalla ja ohjauksen kevyellä tärinällä jopa, kun auto toimii tyhjäkäynnillä ja siinä tuntuu peli. Tätä ilmiötä on selvitettävä.
Jos raidetangon pää on vahingoittanut, sen korjaus on mahdotonta. Sen on vaihdettava. Raidetangon päähän ei ole niin helppo päästä. Tämän työ suorittamiseksi on mentävä auton alle korjauskuoppaa tai kaiken parempi on nostettava auto nostolavalle. Sen lisäksi on tarpeen vaihdon jälkeen raidetangon pää uudelleen asentaa pyörien. Raidetangon ja sen pään lisäksi löydät meidän verkkokaupastamme paljon muita autonosia, esimerkiksi, kondensaattori, ilmastointilaite, suuttimet, takavalo jne.
Mitä sinun pitää tietää raidetangon pään vaihdosta: käyttöiän rajat, yleiset viat ja niiden merkit, sekä vinkit ja suositukset
Raidetangon pään käyttöikä on noin 40 000-70 000 kilometriä. Niiden käyttöikä riippuu monista tekijöistä, etenkin tien pinnan laadusta ja ajotavasta.
Yksi komponentin yleisimmistä vioista on abrasiivinen kuluminen ja kuulanivelen korroosio. Lisäksi raidetangon päät kärsivät usein mekaanisia vaurioita, esimerkiksi ajettaessa esteen yli.
Merkkejä raidetangon pään vioista ovat: ohjauspyörän vapaan liikkeen kasvaminen ja auton pidon heikkeneminen. Lisäksi alustan etuosasta kaarreajossa ja epätasaisella tiellä ajettaessa kuuluva nakutusta voi myös viestiä raidetangon pään hajoamisesta.
Itsenäinen komponentin diagnostiikka koostuu pölysuojusten kunnon silmämääräisestä arvioinnista. Tätä varten auto tulisi ajaa öljymontun päälle, kytkeä seisontajarru ja kääntää virta pois. Sitten pitäisi tarkastaa pölysuojien mahdolliset vauriot. Tarkempi diagnostiikkaa vaatii huoltokorjaamolla käynnin.
On suositeltavaa jättää raidetangon päiden vaihto autohuollon asiantuntijoiden tehtäväksi, sillä joitakin komponentteja irrotettaessa saattaa ilmaantua vaikeuksia. Auton seisontajarru kytketään päälle, se nostetaan autonosturilla ja sen etupyörät irrotetaan. Jos irrotettujen osien liitännät ovat huomattavan likaantuneet, ne puhdistetaan ja käsitellään erityisellä ruosteenestoaineella. Sitten kiinnitin, jonka avulla ohjauksen raidetangon päät on liitetty olkaniveleen, kierretään auki. Sen jälkeen raidetangon pää irrotetaan. Irrotuksen yhteydessä tulisi laskea täysien kierrosten määrä tai vaihtoehtoisesti mitata irrotetun osan pituus. Näin uuden komponentin oikeanlainen asennus helpottuu.
On suositeltavaa vaihtaa raidetangon nivelet sarjoina: omansa vasemmalle ja oikealle puolelle. Uusien osien asennuksen jälkeen pitää myös pyörien kulmat tarkistaa ja säätää huoltokorjaamolla.
Kuinka vaihtaa raidetangon päät ilman pyörien tasapainottamista? Mistä tietää, että ne on aika vaihtaa?
Raidetangon päät on mahdotonta vaihtaa ilman pyörien tasapainottamista. Pyörät tulee tasapainottaa uusien osien asennuksen jälkeen, jotta auto toimii oikein. Tarkka säätö on mahdollista vain erityisellä telineellä. Tästä syystä on suositeltavaa jättää raidetankojen päiden vaihtaminen asiantuntijoiden tehtäväksi. Voit huomata osien kaipaavan vaihtoa seuraavista merkeistä:
- ratin välys ja tärinä;
- ajettaessa kuuluu omituisia ääniä;
- epätasaisesti kuluvat renkaat.
Minkä merkkiset raidetangon päät autoon kannattaa asentaa?
Kannattaa asentaa joidenkin seuraavien brändien raidetangon päät: Febi Bilstein, Lemförder, Metzger, A.B.S., Mapco, Stark Professional Line, Delphi, Moog, Sidem, Meyle, Ridex, Ruville, Swag, Topran, Fortune Line, Monroe, NK, Sasic and Triscan, TRW. Näiden tuotteet ovat laadukkaita ja luotettavia, minkä todistavat lukuisat positiiviset palautteet internetissä ja kärkipaikat monissa arvosteluissa. Asiantuntijamme auttavat sinua valitsemaan autoosi sopivimmat raidetangon päät: he valitsevat osat ajoneuvon teknisten tietojen ja käyttöolosuhteiden perusteella.
Kuinka raidetangon päiden kunto voidaan tarkistaa?
Voit tarkistaa raidetangon päät itse noudattaen suosituksiamme. Kokeile ensin kääntää rattia molemmille puolille moottorin ollessa kiinni. Nakutus kertoo viallisista ohjausjärjestelmän osista. Aseta auto tämän jälkeen rasvamonttuun, nostimelle tai nosta se ilmaan tunkin avulla. Pyydä jotakuta kääntämään rattia molemmille puolille ja tarkkaile raidetangon päätä samalla itse. Usein välyksen huomaa silmämääräisesti. Voit myös poistaa kuormituksen vastaavalta akselilta nostamalla auton tunkilla, pitämällä raidetangon päästä kiinni käsin ja heiluttamalla rengasta samaan aikaan toisella kädellä. Jos huomaat välystä tämän aikana, osa tulee luultavasti vaihtaa.
Mitkä merkit kertovat raidetangon päiden viallisuudesta?
Raidetangon päiden viallisuudesta kielii usein omituinen nakutus jousituksessa, joka voimistuu ajettaessa epätasaisella tiellä sekä kaarteissa. Se kertoo siitä, että nivelten liitoksissa on välystä. Osien hajoamisesta voi kertoa myös ajoneuvon hallittavuuden heikkeneminen, ratin värinä ajon aikana huonolaatuisilla teillä tai jarrutettaessa, auton suoran ajolinjan muuttuminen ja muut merkit. Kerroimme jo, kuinka havaita raidetangon pään välys vastaamalla kysymykseen, kuinka raidetangon päiden kunto voidaan tarkistaa.
Suosituimmat tuotteet: Raidetangon pää

- Asennuspuoli: etuakseli molemminpuoleinen
- Pituus (mm): 155
- Ulkokierre [mm]: M14x1,5
- Kartiomitta (mm): 17,5
- Kierremalli: Oikealla kierteellä
- Kierremitta: M8x1,25
- Tila: Täysin

- Asennuspuoli: Etuakseli, Vasen, Ulompi
- Pituus (mm): 90
- Kierre 1: M14X1.5
- kierre 2: M10X1.25
- Kartiomitta (mm): 11,8
- Läpimitta 1 [mm]: 14,5
- Tila: Täysin

- Asennuspuoli: Etuakseli, vasen
- Pituus (mm): 394
- Kartiomitta (mm): 13,3
- Kierre 1: M16x1,5
- kierre 2: M14x1,5
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli, Vasen, Ulompi
- Pituus (mm): 94
- Kierre 1: M14x1,5
- kierre 2: M12x1,5
- Kartiomitta (mm): 16
- Tila: Täysin

- Asennuspuoli: etuakseli molemminpuoleinen
- Pituus (mm): 70
- Sisäkierre (mm): M12x1,5
- Ulkokierre [mm]: M10x1,5
- Kartiomitta (mm): 10,7
- Tarvittava kappalemäärä: 2
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli, Oikea, Ulompi
- Pituus (mm): 209
- Sisäkierre (mm): M 14x1,5
- Ulkokierre [mm]: M10 x 1,25
- Kartiomitta (mm): 12
- Kartionousu: 1/5
- Muoto: Kulmikas
- Tila: Täysin

- Asennuspuoli: Etuakseli, Vasen, Ulompi
- Pituus (mm): 92
- Kierre 1: M14x1.5
- kierre 2: M12x1.5
- Kartiomitta (mm): 13,2
- Tila: Täysin

- Pituus (mm): 160
- Kierre 1: M14x1,5
- Kartiomitta (mm): 16
- Kierremitta: M16x1,5
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli, Ulompi, etuakseli molemminpuoleinen
- Pituus (mm): 107
- Ulkokierre [mm]: M14x1,5
- Kartionousu: 1/5
- Kierremalli: Oikealla kierteellä
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: etuakseli molemminpuoleinen
- Ulkokierre [mm]: M14 x 1,5
- Paino [kg]: 1,101
- Huomioi huolto-ohjeet
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: suojakumipalkeilla
- Tila: Täysin
- lisätieto: febi Plus
- Asennuspuoli: Taka-akseli, vasen, Etuakseli, vasen, Etuakseli, oikea, Taka-akseli, oikea
- Pituus (mm): 120
- Kierteen pituus (mm): 85
- Ulkokierre [mm]: M24 x 1,5, M30 x 1,5 RHT
- Kartiomitta (mm): 30
- Paino [kg]: 1,772
- Kierremalli: Oikealla kierteellä
- Läpimitta [mm]: 27, 70
- OE-numerolle: 002 460 01 48
- Avainväli: 36
- Materiaali: Teräs
- Väri: Harmaa
- Tanko / tuki: Ohjaustanko
- Putki-Ø (mm): 40
- Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: kruunumutterilla
- Tila: Täysin

- Pituus (mm): 113
- Ulkokierre [mm]: M14x1,5
- parilliset tuotenumerot: JTE162
- Kierremalli: Oikealla kierteellä
- Kierremitta: M10x1.25
- Lisätarvike/lisätieto: Tarvikkeilla
- Tila: Täysin