Löydä Hiukkassuodatin :
Hiukkassuodatin

- Auton Katalysaattori
- Auton Lambda anturi
- Auton Turbo
- Auton Takaäänenvaimennin
- Auton Keskimmäinen äänenvaimennin
- Auton Pakoputki
- Auton Pakoputken asennussarja
- Auton Tunnistin pakokaasulämpötila
- Auton Pakosarja
- Auton Pakosarjan tiivisteet
- Auton Pakoputken jousto
- Auton Pakoputken tiiviste
- Auton Pakoputken kannatin
- Auton Pakoputken kiristin
- Auton Etupakoputki
- Auton Pakoputken pää
- Auton Pakoputken lämpösuoja
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa DPF
-
MERCEDES-BENZ
- E-sarja Hiukkassuodatin
- C-sarja Hiukkassuodatin
- DPF SPRINTER
-
VOLVO
- DPF — V70
- V50
- S60 Hiukkassuodatin
-
AUDI
- DPF — A4
- A6
- A3 Hiukkassuodatin
-
PEUGEOT
- Diesel hiukkassuodatin — 307
- 308
- 206
Lisätiedot Diesel hiukkassuodatin
Hiukkassuodatin: vaihtaminen ja valinta
Milloin ja miksi on hiukkassuodatin on tärkeää vaihtaa?
Hiukkassuodattimen käyttöikä on noin 120 000–150 000 ajokilometriä. Tämän jälkeen osa tulee vaihtaa. Viallisen hiukkassuodattimen käyttö saattaa johtaa turbiinin, kiertokangen ja mäntäryhmän, kampikammion kaasun tuuletusjärjestelmän ja EGR-venttiilin hajoamiseen ja moottorin hätätilaan kytkeytymiseen.
Yleensä osa vaihdetaan, jos se on pahasti tukkeutunut ja kun regenerointijärjestelmä ei pysty puhdistamaan kennostoa liasta. Pääsääntöisesti osan ennenaikainen likaantuminen johtuu huonolaatuisesta polttoaineesta, lyhyiden matkojen ajamisesta, jolloin suodatin ei saavuta passiivisen regeneroinnin käynnistymisen lämpötilaa sekä ajoneuvolla ajamisesta, kun polttoainetta on säiliössä vain vähän. Suodattimen palaminen, joka johtuu liiallisesta lämpötilan kasvusta, jolla yritetään puhdistaa lika, voi myös johtaa vaihdon tarpeeseen.
Moottorin tehon heikkeneminen, sen epävakaa tyhjäkäynti, hitaasti kasvava kierrosnopeus, polttoaineen kulutuksen kasvu sekä tavallista suurempi määrä pakokaasua – kaikki nämä viittaavat siihen, että on aika vaihtaa hiukkassuodatin uuteen.
Kuinka valita hiukkassuodatin
Moderneissa dieselautoissa käytetään käytännössä kahdenlaisia hiukkassuodattimia: erillistä tai katalysaattoriin yhdistettyä. Erillinen suodatin on kennosto, joka on suljettu metallirunkoon. Kennosto vangitsee nokihiukkasia. Yleensä tällaisten suodattimien puhdistamiseen käytetään erityisiä lisäaineita, jotka sisältävät ceriumia – se tehostaa noen palamista alhaisemmassa lämpötilassa.
Katalyyttitoiminnolla varustettujen suodattimien toiminta eroaa katalyyttisellä päällysteellään, joka on lisätty niiden seinämiin, mikä hapettaa palamattomia hiilivety-yhdisteitä. Tällaisissa osissa yhdistyy hiukkassuodattimen ja katalysaattorin toiminnot. Kemiallisten reaktioiden sarjan ansiosta ne ovat taipuvaisia passiiviseen regenerointiin, mikä tapahtuu moottorin ollessa täyden rasituksen alaisena, ja niissä on myös aktiiviset regeneraatiojärjestelmät, jotka puhdistavat suodattimia säännöllisesti, kun moottori ei toimi täydellä tehollaan.
Suodattimien kennostojen asetelma saattaa vaihdella. Suorakulmaisilla kennoilla varustetut suodattimet ovat edullisia, mutta ovat tehottomampia ja hajoavat nopeammin. Kahdeksankulmiokennot ovat edistyneempiä ja suodattavat suuremmalla alueella ja tehokkaammin ja kestävät pidempään, mutta ne ovat kalliimpia.
Laadukkaita ja luotettavia hiukkassuodattimia löytyy esimerkiksi seuraavien tunnettujen yritysten tuotevalikoimista: Walker, Delphi, Vegaz, Bosal, HJS ja muut.
Osat, jos niitä ei ole yhdistetty katalysaattoriin, voidaan asentaa ennen sitä tai sen jälkeen. Myös niiden kiinnitystapa, paino ja pituus saattavat vaihdella, mikä on tärkeää ottaa huomioon osaa valittaessa.
Suosituimmat tuotteet: Hiukkassuodatin
- Tilavuus (litra): 5
- Pakkaustyyppi: Kanisteri
- lisätieto: CLEANER DPF/FAP
- Tila: Täysin
- Moottorinumero: OM 646.963, OM 646.962, OM 646.966

- Tilavuus (litra): 1
- Pakkaustyyppi: Rasia
- Tila: Täysin
- Paino [kg]: 4
- Pituus (mm): 540
- Materiaali: Kordieriitti
- Pakokaasunormi: Euro 4
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 450
- Paino [kg]: 7,8
- Materiaali: Kordieriitti
- Varusteet: OBD-varustetut ajoneuvot
- EG/ECE - oikeus
- Pakokaasunormi: Euro 6
- Katalysaattorimalli: NOx-Varaajakatalysaattorilla
- Tila: Täysin

- Pituus (mm): 520
- Paino [kg]: 3,055
- Tila: Täysin
- Pituus (mm): 730
- Paino [kg]: 8.140

- Huomioi asennusohje
- Pituus (mm): 635
- Bruttopaino [kg]: 6.850
- Paino [kg]: 4,2
- Pituus (mm): 920
- Materiaali: Kordieriitti
- Pakokaasunormi: Euro 4 (D4)
- Tila: Täysin
- Paino [kg]: 5
- Pituus (mm): 475
- Materiaali: Kordieriitti
- Pakokaasunormi: Euro 4 (D4)
- Tila: Täysin
- Paino [kg]: 7,5
- Pituus (mm): 760
- Materiaali: Kordieriitti
- Pakokaasunormi: Euro 4 (D4)
- Tila: Täysin

- Paino [kg]: 7,380
- Moottorinumero: CKTB/ CKTC
- Tila: Täysin