Löydä Lambda anturi :
Lambda anturi
- Auton Katalysaattori
- Auton Turbo
- Auton Hiukkassuodatin
- Auton Takaäänenvaimennin
- Auton Pakoputki
- Auton Keskimmäinen äänenvaimennin
- Auton Pakoputken asennussarja
- Auton Tunnistin pakokaasulämpötila
- Auton Pakosarja
- Auton Pakosarjan tiivisteet
- Auton Pakoputken jousto
- Auton Pakoputken kannatin
- Auton Pakoputken tiiviste
- Auton Pakoputken kiristin
- Auton Pakoputken pää
- Auton Etupakoputki
- Auton Pakoputken lämpösuoja
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Nox anturi
- MERCEDES-BENZ
- E-sarja Lambda anturi
- C-sarja Lambda anturi
- Nox anturi SPRINTER
- NISSAN
- Happianturi — QASHQAI
- PRIMERA
- ALMERA
- SKODA
- Happianturi — OCTAVIA
- SUPERB
- FABIA
- PEUGEOT
- Happianturi — 307
- 308
- 206
- HONDA
- Happianturi — CR-V
- CIVIC
- ACCORD
Lisätiedot Happianturi
Lambdatunnistin on autoissa käytetty anturi, joilla mitataan jäljellä oleva määrä happea pakokaasuissa. Tätä arvoa käytetään polttoaineen seoksen koostumus optimoimiseen, erityisesti säätämällä polttoaineen ja ilman suhdetta. Optimaalisessa suhteessa katalysaattorissa olevien epäpuhtauksien valtaosa voidaan muuntaa vaarattomiksi. On happiantureita, jotka reagoivat vastuksen ja jännitteen hyppimiin ja laajakaistaisia antureita. Pakokaasussa happipitoisuuden mukana tapahtuu myös happipitoisuuden mittaus ilmassa.
Jos happianturi on viallinen, pakokaasujen koostumuksen osoittavat luvut pahenevat. Tästä tiedämme seuraavan kerran päästöjä valvomassa. Tehon merkittävä vähentäminen kiihdytyksessä myös voi osoittaa happitunnistimen vikaan. Musta savu pakoputkesta on yksi niistä merkeistä, jos happi-anturi on mennyt rikki. Ennen purkamista silmämääräisen tarkastuksen avulla pitäisi tarkistaa eikö mennyt irti johto. Nykyaikaisissa autoissa tietoa anturin toiminnasta siirretään kojelaudalle. Koska anturia ei voi korjata, vian havaittavissa sen vaihdettava kokonaan. Vaihto on melko yksinkertaista ja se voidaan suorittaa itsenäisesti.
Happianturi sijaitsee katalysaattorin ja pakosarjan välillä. Vanha anturi irrotetaan ja sen tilalle ruuvataan uuden. Tarkistuskuoppaan olemassa olo nopeuttaa korjausta. Anturin asennuksen jälkeen tarkista pakokaasujen lukuja, analysoi indikaattorin osoittimia kojelaudalla. Verkkokaupassamme on valtava valikoima autonosia. Jos etsit pakosarja, äänenvaimennin, ESP, jarrupalat, etusäleikkö, ilmansuodatin, taustapeilit tai muita osia voit helposti löytää niitä sivustossamme.
Mitä sinun pitää tietää lambda-anturin vaihdosta: käyttöiän rajat, yleiset viat ja niiden merkit, sekä vinkit ja suositukset
Keskimäärin, lambda-anturi pitää vaihtaa 100 000 kilometrin välein. Käyttöiän pituus riippuu osan tyypistä (erityisesti, siitä onko siinä lämmitin). Jos käytetään huonolaatuisia polttoainetta, happianturin vaihtotarve voi tulla aiemmin.
Seuraavat ovat yleisimpiä komponentin vikoja: keraamisen pään palaminen ja likaantuminen, liittimien hapettuminen, lämmittimen hajoaminen ja anturin rungon tiiveyden häviäminen.
Happianturin viat huomaa epävakaasta moottorin toiminnasta myös tyhjäkäynnillä, auton dynamiikan heikkenemisenä, moottorin tehon ja kiihtyvyysominaisuuksien laskemisena, lisääntyneenä polttoaineen kulutuksena ja epätavallisena meluna joka kuuluu moottorin käynnistämisen jälkeen. Jos on kojelaudalla on indikaattori, joka säätelee lambda-anturin toimintaa, se antaa merkin.
Happipitoisuuden anturin diagnostiikka sisältää sen testaamisen oskillografin avulla. Jännite datan tuloksia verrataan valmistajan ilmoittamien hyväksyttävien arvojen kanssa. On suositeltavaa ottaa yhteyttä huoltokorjaamoon happianturin tarkastamiseksi ja vaihtamiseksi, koska vaihtaminen edellyttää kokemusta auton korjaamisesta ja erikoislaitteita.
Kuinka tarkistan lambda-tunnistimen kunnon?
Tarkastaaksesi lambda-tunnistimen toiminnan tarvitset yleismmittarin. Tämä on monivaiheinen toimenpide. Aluksi sinun tulee varmistaa että anturin lämmitin saa jännitettä.
Tämän tehdäksesi, käynnistä auto ja kytke yleismittari lämmittimeen menevien johtojen liittimiin Käynnistä tämän jälkeen moottori varoen. Ilmoitetun jännitteen tulisi olla 12 V. Irroitettuasi liittimen, kytke yleismittari lämmittimen johtoihin ja testaa niitä. Jos jännitettä ei ole, lambda-tunnistin tulee vaihtaa.
Kun auto on käynnistetty, on suositeltavaa tarkistaa onko signaalijohtimen ja korin välillä jännitettä. Jännitteen tulisi olla 0,45 V. Lambda-tunnistimen signaali tarkastetaan kun moottori on saavuttanut toimintalämpötilansa. Signaalijohtimen ja korin välillä olevan jännitteen tulisi 3 000 rpm:män kohdalla olla0,1 - 0,9 V. Löydät tarkemmat tiedot ohje-videoista.
Mihin asennan lambda-tunnistimen?
Lambda-tunnistin voidaan asentaa eri paikkoihin pakoputkistossa. Moderneissa autoissa on useimmiten kaksi lambda-tunnistinta: pakoputkiston imusarjaan ennen katalysaattoria asennettu ylempi anturi, ja katalysaattorin jälkeen asennettu alempi anturi.
Lambda-tunnistin voidaan joskus asentaa ennen katalysaattoria olevaan pääputkeen. Tämän osan tarkan sijainnin paikantaminen vaihtelee ajoneuvon rakenteen, etenkin moottorityypin mukaan, joka on ilmoitettuna ajoneuvon teknisissä tiedoissa
Mitkä ovat merkkejä lambda-tunnistimen vika-toiminnoista?
Viallinen lambda-tunnistin aiheuttaa usein vikatoimintoja myös ajoneuvon muissa järjestelmissä. Yleisimpiä merkkejä lambda-tunnistimen vioista ovat:
- polttoaineen kulutuksen lisääntyminen;
- moottorin epävakaa käynti;
- auton nykiminen ajaessa;
- pakokaasujen myrkyllisyyden lisääntyminen;
- moottorista kuuluvat epätavalliset posahdukset;
- moottoritehon väheneminen;
- auto reagoi hitaasti kaasupolkimen painamiseen;
- pakoputkistosta tuleva musta savu;
Suosituimmat tuotteet: Lambda anturi
- Lambdatunnistin: Lämmitetty, Kierre, esivoideltu
- Kierremitta: M18x1,5
- Kaapelinmitta (mm): 1760
- Pistokoskettimien lukumäärä: 4
- Tila: Täysin
- Lambdatunnistin: Säätöanturi
- Kaapelinmitta (mm): 630
- Johtimien määrä: 4
- Suositeltu vaihtoväli [km]: 250000
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: lämpösuojaputkella
- Nimellisjännite (V): 12
- Tila: Täysin
- Kierremitta: M18x1,5
- Kokonaispituus (mm): 400
- johtojen lukumäärä: 4
- Tila: Täysin
- Lambdatunnistin: Säätöanturi
- Kaapelinmitta (mm): 230
- Johtimien määrä: 4
- Ulkokierre [mm]: M18 x 1,5
- Pistokkeen kotelon muoto: suorakulmainen (rectangular)
- Materiaali: Metalli
- Tila: Täysin
- Lambdatunnistin: Lämmitetty
- Pituus (mm): 536
- johtojen lukumäärä: 4
- Tila: Täysin
- Lambdatunnistin: Säätöanturi
- Kierremitta: M18x1,5
- Kaapelinmitta (mm): 550
- Pistokoskettimien lukumäärä: 4
- Paino [g]: 99
- Tila: Täysin
- Lambdatunnistin: Lämmitetty, Sormisondi, Kierre, esivoideltu, Hyppytunnistin
- Kierremitta: M18x1,5
- Pistokoskettimien lukumäärä: 4
- Paino [g]: 80
- Bruttopaino [g]: 113
- Tila: Täysin
- Lambdatunnistin: Lämmitetty
- johtojen lukumäärä: 4
- Suositeltu vaihtoväli [km]: 160000
- Liitin/puristin: Tarvittaessa sovita pistoliitin
- Tila: Täysin
- Lambdatunnistin: Säätöanturi
- Pistokoskettimien lukumäärä: 4
- Kokonaispituus (mm): 325
- Tila: Täysin
- Lambdatunnistin: Lämmittämätön, Säätöanturi
- Kaapelinmitta (mm): 600
- Johtimien määrä: 5
- Suositeltu vaihtoväli [km]: 250000
- Jännite (V): 12
- Tila: Täysin
- Lambdatunnistin: Säätöanturi
- Pakoputkisto: ennen katalysaattoria
- Kaapelinmitta (mm): 330
- Johtimien määrä: 5
- Tila: Täysin
- Materiaali: Kromi-vanadium-teräs
- Avainväli: 22