Löydä Takaluukun kaasujousi :
Takaluukun kaasujousi
- Auton Vetokoukku
- Auton Sivupeili
- Auton Oven lukko
- Auton Puskuri
- Auton Lokasuoja
- Auton Ovenkahva
- Auton Sisälokasuoja
- Auton Sivupeilin lasi
- Auton Ovi yksittäisosat
- Auton Etusäleikkö
- Auton Polttoainetankin korkki
- Auton Puskurin ritilä
- Auton Takaluukun lukko
- Auton Kynnyspelti
- Auton Takaluukku
- Auton Konepellin kaasujousi
- Auton Koristelista
- Auton Moottorikoppa
- Auton Kotelo ulkopeili
- Auton Puskurin kiinnike
- Auton Konepelti
- Auton Ajovalon lasi
- Auton Huomiovalot
- Auton Lukkopelti
- Auton Puskuripalkki
- Auton Pyöräkotelo
- Auton Takaheijastin
- Auton Oven tiiviste
- Auton Kaarilevikkeet
- Auton Takasumuvalo
- Auton Etuspoileri
- Auton Parkkivalo
- Auton Ikkunatiiviste
- Auton Pitkittäispalkki
- Auton Tiiviste kattoluukku
- Auton Keulamerkki
- Auton Tuulilasi
- Auton Sivulasi
- Auton Takalasi
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Takaluukun kaasujouset
Lisätiedot Takaluukun kaasuiskunvaimennin
Tavaratila sijaitsee yleensä auton takaosassa ja sitä käytetään tavaroiden kuljetukseen. On olemassa erilaisia tyyppejä tavaratiloja. Monissa autoissa tavaratilan tilavuutta voidaan lisätä takaistuimien kustannuksella. Näin ollen on mahdollista kuljettaa suurmittaista lastia. Tavaratilan tilavuus kansainvälinen standardi mukaan mitataan litroina. Monille ostajille varsinkin perheille tavaratilan mitta on tärkeä kriteeri valittaessa autoa.
Tavaratilan muoto määrätään auton korin muodolla. Vuoraus on tehty kutomattomasta tai nukkamaisesta pinnoitteesta. Sisäisten vaurioittamisten tapauksessa vastaava pinnoite voi helposti vaihtaa. Jokaisella valmistajalla on oma tapansa vuorata pinnoite, mutta pääsääntöisesti sen vaihto on mahdollista. Samaa tavaratilaa voidaan varustaa erityisellä suojauspinnoitteella, jota tarvitaan kuljetettaessa tavaroiden eri lajia. Joskus tavaratiloihin asennetaan eläinten häkit kissojen tai koirien turvalliseen kuljetukseen. Tavaratila takaosassa on erikoinen venttiili, joka sulkee tavaratilan. Se on tarpeen tavaratilan kannen kiinnittämiseksi yläasentoon. Sen rikkimenossa se voidaan helposti vaihtaa.
Tilatessasi varaosia tärkeintä on varmista, että tilaat nimenomaan tuon mallin, jota tarvitset, koska ajan mittaan osien muoto muuttuu. Jos tarvitset myös kaasuläpän, aaltokuvun, paisuntasäiliön, kytkimen painelaakerin, jarrukengän päällysteen, jarru säädin, jarrutusvoimien säätimen, jarruletkun tai muita autonosia, voit ottaa yhteyttä meihin. Meidän verkkokaupassamme tarjoamme valtava valikoima autonosia.
Mitä sinun tulee tietää takaluukun kaasujousen vaihtamisesta: käyttöikä, yleiset viat ja niiden merkit, vinkit ja suositukset
Takaluukun kaasujousella ei ole määriteltyä tarkkaa käyttöikää. Kaasujousen vaihtamisen tarve voi johtua tiivisteiden hajoamisesta. Harvemmin se johtuu rungon tai tangon epämuodostumisesta. Kaasujousen vian pääasiallinen merkki on se, ettei luukku pysy ylhäällä.
Osan vika voidaan tunnistaa takaluukun liikkuvuudesta. Kun kaasujousi toimii normaalisti, se laskeutuu ylhäältä alas pehmesti painamalla ja nousee automaattisesti. Jos jompi kumpi näyttää toimivan poikkeavasti, osa tulee vaihtaa. Viallinen osa voidaan havaita myös silmämääräisessä tarkistuksessa: esim. osan epämuodostuminen tai paineen purkautuminen.
Takaluukun kaasujousen vaihtamiseksi sinun tulee ensin kiinnittää luukku ylös joillakin saatavilla olevilla materiaaleilla, kuten puupalkilla. Voit myös käyttää tähän avustajaa. Irrota sitten yläkiinnike, joka kiinnittää vanhan osan. Voit käyttää tähän talttapäistä ruuvimeisseliä. Kaasujousen alempi osa voidaan irrottaa samalla tavalla. Sitten asennetaan uusi osa. Kaasujousten vaihto on suositeltavaa suorittaa pareittain, vaikka vain toinen jousista olisi rikki. Uusien osien asennus tapahtuu vastakkaisessa järjestyksessä: ensin osien alaosista, sitten yläosista.
Kuinka vaihtaa takaluukun/takaoven kaasutoiminen iskunvaimennin?
Vaihtaaksesi takaluukun/takaoven kaasutoimisen iskunvaimentimen, sinun tulee noudattaa näitä vaiheita:
- Nosta takaluukkua/takaovea ja aseta tuet.
- Etsi iskunvaimentimen kiinnityskohta. Sivusuoja täytyy mahdollisesti irrottaa.
- Seuraavat vaiheet riippuvat osan kiinnitystyypistä. Tavallisesti sinun tulee vääntää auki kiinnikkeet talttapäisellä ruuvimeisselillä ja irrottaa varovasti pallotappi osan kiinnikekannasta. Jos pallonivelen pallotappi on kiinni suoraan rungossa eikä siinä ole puristinta, se tulee irrottaa kuusiokoloavaimella. Jos kaasutoiminen iskunviamennin ei ole kiinni nivelellä, ruuvaa sitä kiinni pitävä pultti auki.
- Uudet kaasutoimiset iskunvaimentimet tulee pumpata ennen niiden asentamista. Tätä varten sinun tulee asettaa osa sen käyttöasentoon, supistaa se lukitusasentoon 5–6 sekunniksi ja sitten vapauttaa se varovasti ja antaa sen suoristua. Tämä toimenpide tulee toistaa 15–20 kertaa. Saat ohjevideoista lisää tietoa siitä, miltä oikeanlainen kaasutoimisen iskunvaimentamisen pumppaus näyttää.
Millainen on tavaratilan kaasutoimisen iskunvaimentimen rakenne?
Tavaratilan kaasutoiminen iskunvaimennin on rakenteeltaan seuraavanlainen: osan rungossa, joka on tiivistetty sylinteri, varsi ja mäntä liikkuvat. Pakoventtiili, joka on paineeltaan sama kuin molempien kolojen paine, sisältyy männän rakenteeseen. Sylinteri täytetään korkeapaineisella kaasulla, joka on kompressoitunut takaluukun ollessa kiinni. Männän kiinnityksen puolella on öljyllä täytetty ja ohjauspuslalla kaasulla täytetystä kammiosta erotettu erityiskammio. Takaluukkua avatessa vaimennustanko vetäytyy ulos kaasun puristumisen vuoksi, joka liikkuessaan pidemmälle puristaa myös öljyä, lukiten männän ylä-asentoonsa. Kun luukku suljetaan, öljy virtaa takaisin, jolloin luukku liikkuu sulavasti.
Voiko tavaratilan iskunvaimentimen korjata?
Tavaratilan kaasutoimisen iskunvaimentimen korjaaminen on mahdotonta: se täytetään tehtaalla, ja jos kaasun paine karkaa tai runko ei ole ilmatiivis, täytyy vaimennin vaihtaa. Jos huomaat, että takaluukku pysähtyy liian äkkinäisesti tai ei lukitu avonaiseen asentoon, kun osan pinnoilla on ruostetta tai vuodon merkkejä, joudutaan asentamaan uudet kaasutoimiset iskunvaimentimet. On suositeltavaa vaihtaa tavaratilan kaasutoimiset iskunvaimentimet pareittain.
Suosituimmat tuotteet: Takaluukun kaasujousi
- Asennuspuoli: Takana
- Työntövoima [N]: 350
- Pituus (mm): 436
- Vaihdettava pareittain
- Kopan läpimitta (mm): 18
- Männänvarren läpimitta [mm]: 8
- Isku (mm): 170
- Tarvittava kappalemäärä: 2
- Kiinnityspisteiden läpimitta [mm]: 16,5
- Materiaali: Teräs
- Tila: Täysin
- Kotelon pituus [mm]: 215,5
- Asennuspuoli: Molemminpuolin, Takana
- Työntövoima [N]: 540
- Pituus (mm): 347
- Kopan läpimitta (mm): 19
- Männänvarren läpimitta [mm]: 10
- Isku (mm): 100
- Paino [kg]: 0,312
- Kiinnityspisteiden läpimitta [mm]: 15
- Materiaali: Teräs
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Auton takaluukku
- Työntövoima [N]: 400
- Pituus (mm): 500
- Vaihdettava pareittain
- Kopan läpimitta (mm): 18
- Läpimitta 1 [mm]: 8
- Isku (mm): 200
- Materiaali: Teräs
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Molemminpuolin
- Työntövoima [N]: 380
- Pituus (mm): 431
- Isku (mm): 173
- Materiaali: Teräs
- Tila: Täysin
- Kotelon pituus [mm]: 248
- Asennuspuoli: Molemminpuolin
- Työntövoima [N]: 550
- Pituus (mm): 438,5
- Kopan läpimitta (mm): 22
- Männänvarren läpimitta [mm]: 8
- Isku (mm): 157
- Paino [kg]: 0,307
- Materiaali: Teräs
- Tila: Täysin
- Työntövoima [N]: 470
- Pituus (mm): 430
- Kopan läpimitta (mm): 19
- Männänvarren läpimitta [mm]: 8
- Isku (mm): 160
- Materiaali: Teräs
- Tila: Täysin
- Työntövoima [N]: 385
- Pituus (mm): 451
- Jousijalan läpimitta [mm]: 8
- Isku (mm): 185
- Paino [kg]: 0,277
- Sylinterin halkaisija [mm]: 18,5
- Materiaali: Teräs
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Molemminpuolin
- Työntövoima [N]: 530
- Pituus (mm): 500
- Vaihdettava pareittain
- Kopan läpimitta (mm): 18
- Läpimitta 1 [mm]: 8
- Isku (mm): 200
- Kiinnityspisteiden läpimitta [mm]: 16,5
- Materiaali: Teräs
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Molemminpuolin, Auton takaluukku
- Työntövoima [N]: 480
- Pituus (mm): 490,5
- Isku (mm): 200
- Materiaali: Teräs
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Molemminpuolin, Takana
- Työntövoima [N]: 425
- Pituus (mm): 530
- Kopan läpimitta (mm): 18
- Männänvarren läpimitta [mm]: 8
- Isku (mm): 218
- Materiaali: Teräs
- Tila: Täysin
- Työntövoima [N]: 465
- Pituus (mm): 639
- Jousijalan läpimitta [mm]: 8
- Isku (mm): 258
- Paino [kg]: 0,398
- Sylinterin halkaisija [mm]: 18,5
- Materiaali: Teräs
- Tila: Täysin
- Työntövoima [N]: 320
- Pituus (mm): 320
- Isku (mm): 110
- Tila: Täysin