Löydä Iskunvaimennin :
Iskunvaimennin
- Auton Jouset
- Auton Ilmajousitus
- Auton Madallusjouset
- Auton Jousijalan tukilaakeri
- Auton Iskunvaimentimen suojakumi & pohjaanlyöntikumi
- Auton Alustasarja jousi vaimennin
- Auton Lehtijouset
- Auton Jousilautanen
- Auton Sisävalot
- Auton Iskunvaimentimen tukilaakeri
Valitse autosi ja löydä laadukkaita tuotteita kategoriassa Iskunvaimentimet
- NISSAN
- Iskarit — QASHQAI
- PRIMERA
- ALMERA
- SKODA
- Iskarit — OCTAVIA
- SUPERB
- FABIA
- PEUGEOT
- Iskarit — 307
- 308
- 206
- HONDA
- Iskarit — CR-V
- CIVIC
- ACCORD
Lisätiedot Iskarit
Iskunvaimentimia käytetään ei vain mukavuuden syistä. Pikemminkin se on rakenteen elementti, joka on turvaa turvallisuutta. Iskunvaimentimet turvaavat pyörien kontaktia tiepinnan kanssa ja antavat autolle lisävakautta. Se on erityisen tärkeää suunnan muuttaessa ja, esimerkiksi, kaarreajossa. Iskunvaimentimien toiminta perustuu kineettisen energian muutoksessa lämmöksi. Nykyaikaisissa autoissa on yleensä asennettu hydraulisia iskunvaimentimia, joissa käytetään öljyä ja kaasua. Siksi erottaa öljyn -ja kaasuntäytettyjä iskunvaimentimia.
Jos ohjauspyörä käännöksessä alkaa täristä, se on merkki siitä, että iskunvaimennin on mennyt rikki. Iskunvaimentimen viasta voi osoittaa ajonominaisuuksien heikkeneminen. Jos auto pitkään keinuu sen jälkeen kun siihen voimakkaasti painettiin ja sitten poistettiin kuorma, se myös osoittaa iskunvaimentimeen vikaan. Löydetty öljyvuoto on vian toinen varma merkki. Kulumisesta johtavan vaihdon tarve yleensä tapahtuu 100000 kilometrin päästä. Jos vika on syntynyt aikaisemmin, sen on nopeasti poistettava välttämäkseen ongelmia liikenneturvallisuudessa.
On vaihdettava kaksi iskunvaimenninta samalla akselilla. Jos toisella akselilla on vanha iskunvaimennin, mutta toisella uusi, se voi jopa pahentaa ajo-ominaisuuksia. Koska iskunvaimentimien asennuksessa tarvitaan erikoisvälineitä, niin vaihto tulee suorittaa huoltoasemalla. Meidän verkkokaupastamme löydät monia muita edullisia laadukkaita osia, kuten iskunvaimentimen pylväät, ikkunannostimet, jarrulevyt, jarrupalat, suuntavilkut ja takavalot. On tarpeen vertailla hintojamme huoltoaseman hintojen kanssa.
Tärkeää tietoa iskunvaimentimien vaihdosta: käyttöikä, yleiset viat, vikoihin viittaavat merkit, vinkit ja suositukset
Jousituksen iskunvaimentimet kestävät keskimäärin 100 000–120 000 ajokilometriä. Osa saattaa hajota laakerien ja männänvarrentiivisteiden kulumisen, kiinnikkeiden ja iskunvaimentimen jousikiinnikkeiden korroosion, rungon vääntymisen tai venttiilien hajoamisen vuoksi.
Etu- tai takaiskunvaimentimien viat voi huomata, kun työnestettä vuotaa ja kun pito ja auton hallittavuus heikkenee. Auton voi myös huomata reagoivan viiveellä, kun rattia käännetään epätasaisilla tieosuuksilla. Epätasainen renkaiden kuluminen kielii myös viasta iskunvaimentimien tukivarsissa.
Korjaamolla suoritettavalla vikadiagnostiikalla voidaan arvioida iskunvaimentimen tukivarren kunto tarkasti. Se voidaan suorittaa tärinä- tai testialustalla. Ensimmäisessä vaihtoehdossa auto asetetaan alustalle, aksiaaliset värähtelyarvot mitataan ja saatuja arvoja verrataan valmistajan arvoihin. Vaimennusvoiman tarkistaminen suoritetaan testialustalla, jossa etu- tai takaiskunvaimennin irrotetaan viallisen osan sijainnin perusteella. Kun tarkistetaan kiinnikkeet, iskunvaimentimen tukivarsi ja muut yksikön osat, auto täytyy asettaa nostimelle.
Iskunvaimentimien vaihto voidaan suorittaa vain korjaamolla. Auto täytyy nostaa ilmaan ja etuiskunvaimentimen tukivarren ohjausniveleen kiinnittävät pultit täytyy irrottaa. Tämän jälkeen jarrujärjestelmän letku irrotetaan tukivarresta, ylempi etuiskunvaimentimen pidikkeen kiinnike avataan ja tukivarsi irrotetaan. Uusi yksikkö asennetaan kokonaisuutena, ja sen osat kiinnitetään vastakkaisessa järjestyksessä. Takaiskunvaimennin vaihdetaan samalla periaatteella. Jos tukivarsia ei voida irrottaa, vain iskunvaimentimien patruunat voidaan vaihtaa. On myös tärkeää muistaa, että jos yksi iskunvaimennin hajoaa, molemmat saman akselin osat on vaihdettava.
Miten vaihdat iskunvaimentimen pölysuojan itse?
Iskunvaimentimen pölysuojaa ei suositella vaihdettavan itse. Toimenpiteessä joustintuki irrotetaan ja puretaan. Yksikön irrottamiseen tarvitaan erikoislaite – poistotyökalu, jolla jouset puristetaan kasaan. Jousen poistaminen on vaarallista ilman sitä, sillä työntövoima on erittäin suuri. Kun valitset uusia pölysuojia, noudata ajoneuvon teknisten dokumenttien ohjeistuksia. Valitse vain sellaisia pölysuojia, jotka ovat täsmälleen samankokoiset kuin alkuperäiset osat. Huomioi, että etu- ja takaiskunvaimentimien pölysuojat voivat olla erikokoiset samassa autossa.
Saako iskunvaimentimien pölysuojista kuulua nakutusta?
Iskunvaimentimien pölysuojista ei saa kuulua nakutusta. Usein kuljettajat luulevat, että jousituksista tuleva nakutus kuuluu pölysuojista. Jos siis kuulet omituista ääntä osien sijaintipaikasta ajon aikana, ole yhteydessä asiantuntijoihin vikadiagnostiikkaa varten.
Pölysuojien viat, kuten halkeamat ja repeämät niiden pinnalla, voi helposti huomata silmämääräisesti. Diagnostiikan aikana saattaa pölysuojan pinnalta löytyä myös öljyvuodon merkkejä. Tällöin joustintuki on vaihdettava.
Miten tarkistat iskunvaimentimen pohjaanlyöntikumin kunnon?
Iskunvaimentimen pohjaanlyöntikumin kunto tarkistetaan silmämääräisesti. Halkeamat, repeämät, vääntyminen ja osien paikaltaan siirtyminen kielivät siitä, että osa täytyy vaihtaa uuteen. Vialliset osat on vaihdettava mahdollisimman nopeasti, muuten itse joustintuen vaurioitumisen riski kasvaa. Pölysuojien ja pohjaanlyöntikumien kunto suositellaan tarkistettavan jokaisen teknisen tarkistuksen yhteydessä.
Suosituimmat tuotteet: Iskunvaimennin
- Asennuspuoli: Taka-akseli
- Iskunvaimennusjärjestelmä: Kaksiputki
- Iskunvaimennin tyyppi: Kaasupaine
- Iskunvaimennin malli: Teleskooppi-iskunvaimentaja
- Iskunvaimennin asennustapa: Silmukka ylhäällä, Silmukka alhaalla
- Lukumäärä akselille: 2
- Pituus (mm): 365, 260
- Tila: Täysin
- Iskunvaimennin tyyppi: Kaasupaine
- Iskunvaimennin malli: Joustintuki
- Iskunvaimennin asennustapa: Silmukka alhaalla, Tappi ylhäällä
- suurin pituus [mm]: 593
- väh. pituus [mm]: 359
- Männänvarren läpimitta [mm]: 12,5
- Nettopaino [kg]: 1,55
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Taka-akseli
- Iskunvaimennusjärjestelmä: Kaksiputki
- Iskunvaimennin tyyppi: Kaasupaine
- Iskunvaimennin malli: Teleskooppi-iskunvaimentaja
- Iskunvaimennin asennustapa: Tappi ylhäällä, Silmukka alhaalla
- suurin pituus [mm]: 637
- väh. pituus [mm]: 409
- Pituus (mm): 648, 400
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Taka-akseli
- Iskunvaimennin tyyppi: Kaasupaine
- Iskunvaimennin malli: Joustintuki
- Iskunvaimennin asennustapa: Silmukka ylhäällä, Silmukka alhaalla
- suurin pituus [mm]: 406
- väh. pituus [mm]: 267
- Lukumäärä akselille: 2
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Taka-akseli
- Iskunvaimennusjärjestelmä: Kaksiputki
- Iskunvaimennin tyyppi: Kaasupaine
- Iskunvaimennin malli: Teleskooppi-iskunvaimentaja
- Iskunvaimennin asennustapa: Tappi ylhäällä, Silmukka alhaalla
- suurin pituus [mm]: 615
- väh. pituus [mm]: 364
- Tila: Täysin
- Iskunvaimennin tyyppi: Kaasupaine
- Iskunvaimennin malli: Joustintuki
- Iskunvaimennin asennustapa: Silmukka alhaalla, Tappi ylhäällä
- suurin pituus [mm]: 709
- väh. pituus [mm]: 473
- Männänvarren läpimitta [mm]: 12,5
- Nettopaino [kg]: 2,15
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Taka-akseli
- Iskunvaimennusjärjestelmä: Kaksiputki
- Iskunvaimennin tyyppi: Kaasupaine
- Iskunvaimennin malli: Vaimennin, jousituella, Teleskooppi-iskunvaimentaja
- Iskunvaimennin asennustapa: Silmukka alhaalla, Tappi ylhäällä
- Alustarakenne: Autoihin, joissa vakio alusta
- suurin pituus [mm]: 633
- väh. pituus [mm]: 379
- Männänvarren läpimitta [mm]: 15
- Jousijalan ulkohalkaisija [mm]: 51
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Taka-akseli
- Iskunvaimennusjärjestelmä: Kaksiputki
- Iskunvaimennin tyyppi: Kaasupaine
- Iskunvaimennin malli: Teleskooppi-iskunvaimentaja
- Iskunvaimennin asennustapa: Tappi ylhäällä, Tappi alhaalla
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Taka-akseli
- Iskunvaimennusjärjestelmä: Kaksiputki
- Iskunvaimennin tyyppi: Kaasupaine
- Iskunvaimennin malli: Teleskooppi-iskunvaimentaja
- Iskunvaimennin asennustapa: Tappi ylhäällä, Silmukka alhaalla
- suurin pituus [mm]: 414
- väh. pituus [mm]: 272
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli, vasen, Etuakseli, oikea
- Iskunvaimennusjärjestelmä: Kaksiputki
- Iskunvaimennin tyyppi: Kaasupaine
- Iskunvaimennin malli: Joustintuki
- Iskunvaimennin asennustapa: Tappi ylhäällä, Purisitin alhaalla
- Alustarakenne: Autoihin, joissa vakio alusta
- Jousijalan läpimitta [mm]: 22
- Reikä-Ø [mm]: 32
- Tila: Täysin
- Asennuspuoli: Etuakseli
- Iskunvaimennusjärjestelmä: Kaksiputki
- Iskunvaimennin tyyppi: Kaasupaine
- Iskunvaimennin malli: Joustintuki
- Iskunvaimennin asennustapa: levyn alla, Tappi ylhäällä
- suurin pituus [mm]: 537
- väh. pituus [mm]: 377
- Jousijalan ulkohalkaisija [mm]: 50
- Tila: Täysin
- Tuotelinja: TWIN
- Asennuspuoli: Taka-akseli
- Iskunvaimennusjärjestelmä: Kaksiputki
- Iskunvaimennin tyyppi: Kaasupaine
- Iskunvaimennin malli: Teleskooppi-iskunvaimentaja
- Iskunvaimennin asennustapa: Tappi ylhäällä, Tappi alhaalla
- Läpimitta [mm]: 45
- Männänvarren läpimitta [mm]: 15
- Lukumäärä akselille: 1
- Pituus (mm): 526, 369
- Huomioi tekniset tiedot
- Tila: Täysin